توقیف ۱۰۰ شناور صیادی غیرقانونی در آب‌های خلیج فارس

توقیف ۱۰۰ شناور صیادی غیرقانونی در آب‌های خلیج فارس

کامران شریفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: توقیف و ضبط آبزیان و ادوات صیادی غیرمجاز در اجرای طرح عملیاتی ضابط توسط یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان انجام شده است.

وی اظهار داشت: در جریان این طرح ۱۰۰ فروند شناور صیادی که به صورت غیرقانونی اقدام به صید آبزیان در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس می‌کردند شناسایی و توقیف و ۵۰۱ صیاد غیرمجاز نیز پس از تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات خوزستان در ادامه افزود: در جریان اجرای طرح ضابط، یکهزار و ۶۲۹ گشت ساحلی در مبادی مختلف ورودی و خروجی شناور‌های صیادی و ۲۱ مرحله گشت دریایی در صیدگاه‌های استان صورت گرفت.

صید غیرمجاز، سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناور‌های کشور‌های بیگانه به محدوده صیدگاه‌های داخلی، فعالیت شناور‌ها و قایق‌های صیادی غیرمجاز و فاقد پروانه، استفاده از روش‌های غیرقانونی صید همچون ترال، قاچاق آبزیان به کشور‌های همجوار و صید در زمان ممنوعیت از مهمترین چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

سالانه بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که این میزان به علت فشار بیش از حد به ذخایر و منابع آبزیان رو به کاهش است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۳۰ کشتی به ناوگان دریایی روسیه افزوده می‌شود

ی مرداد ۸ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا به نقل از اسکای نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که به همراه چهار رهبر آفریقایی براین رژه نظارت دارد گفت: ناوگان ما نگهبان فناناپذیر مرزهای کشورمان بوده و باقی خواهد ماند. رئیس جمهور روسیه که به همراه سرگئی شویگو، وزیر دفاع در قلعه پیتر و پاول […]