توقیف ۱۹ شناور صیادی در چهارمین مرحله طرح عملیاتی ضابط

توقیف ۱۹ شناور صیادی در چهارمین مرحله طرح عملیاتی ضابط

به گزارش خبرنگار مانا، کامران شریفی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان در راستای حفاظت از گونه‌های آبزیان و حفظ تنوع زیستی افزود: در چهارمین مرحله از اجرای طرح عملیاتی ضابط در سال جاری، دو پایگاه حفاظت منابع آبزی سجافی و ماهشهر طی گشت مشترک دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس، موفق به توقیف ۱۹ فروند شناور فاقد هویت و دستگیری ۱۱۰ صیاد متخلف به اتهام صید غیر‌مجاز آبزیان دریایی و نیز عزیمت به دریا بدون اخذ مجوز صید شدند.

وی گفت: در جریان بازرسی از شناور‌ها ۱۴۲ لنگر، ۸۱ طاقه تور گوشگیر و مقدار ۴۳۰ کیلوگرم انواع آبزیان کشف و ضبط شد.

شریفی با بیان اینکه صید غیرمجاز با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های غیراستاندارد و مخرب صورت می‌گیرد یادآور شد: پرونده تخلفات صیادی برای متهمان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مانا، صید غیرمجاز و فعالیت شناور‌های فاقد پروانه و بهره‌گیری از روش‌های غیرقانونی صید همچون ترال از چالش‌های صید و صیادی در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نا‌امنی در دریای سیاه آتش زیر خاکستر‌ی برای تشدید مجدد بحران مواد غذایی و انرژی

چ مرداد ۱۸ , ۱۴۰۲
اختصاصی مانا – در پی بی‌توجهی روسیه  به کریدور امن صدور غلات و لغو قرارداد مربوط به آن، اوکراین آب‌های اطراف بنادر دریای سیاه را تا اطلاع ثانوی منطقه جنگی اعلام کرده و روسیه  نیز در این منطقه پای‌بند مقررات اعلام شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی در این مناطق نیست؛ به […]