صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان آزاد شد

صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان آزاد شد

به گزارش خبرنگار مانا، فلامرز مزارعی به خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان، در خصوص شیوه صدور مجوز برای شناور‌های صیادی استان جهت دریاروی افزود: مجوز صید میگوی ببری در این مدت فقط برای لنج‌های صیادی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان ۱۰ تا ۱۱ روزه و برای قایق‌های صیادی شهرستان هندیجان هفت روزه صادر می‌شود.

وی همچنین رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای شناور و خدمه شناور‌های صیادی را الزامی دانست.

مزارعی ادامه داد: تخلیه و حمل‌و‌نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حُسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودرو‌های حمل‌و‌نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق‌دار استاندارد هستند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

مزارعی یادآور شد: شناور‌ها صید میگوی خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه خواهند کرد و آمارگیران می‌بایست نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم‌های مربوطه به صورت تمام شماری هر سه روز یکبار به معاونت صید استان اقدام کنند.

ممنوعیت صید میگو در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس در دوره‌های محدود به منظور تخم ریزی و جلوگیری از فشار به منابع و ذخایر این آبزیان صورت می‌گیرد.

سالانه ۳ تا ۳۵۰۰ تُن میگوی دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

ماهی و میگو در سبدغذایی خانواری خوزستانی از جایگاه خاصی برخوردار است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پایانه صادراتی موادمعدنی نگین بوشهر بیش از ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ش مرداد ۲۱ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب در بازدید از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: احداث پایانه موادمعدنی مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم صادراتی استان محسوب می‌شود. وی بیان کرد: پایانه احداث موادمعدنی بیش از ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی […]