نظارت بر فرآیند سوختگیری کشتی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی

نظارت بر فرآیند سوختگیری کشتی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ در پی تحویل سوخت ناخالص در برخی از مراکز بانکرینگ جهان، مرکز بانکرینگ سوخت روتردام، سنگاپور و فجیره در اقدامی هماهنگ نسبت به دیجیتالی کردن این مر‌اکز با استفاده از هوش مصنوعی اعلام کردند در حال حاضر فرآیند سوخت‌گیری به طور کامل توسط انواع فنّاوری‌های دیجیتالی به ویژه هوش مصنوعی نظارت می‌شود. با استفاده از این شیوه میزان دقت در تشخیص سوخت‌های ناخالص به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

بر‌اساس این گزارش شرکت Asencz Marorka ابداع کنندۀ این روش هر گونه احتمال ناخالصی در سوخت و آلودگی سوخت را با استفاده از این شیوه رد کرده و معتقد است قابلیت اطمینان از میزان سوخت  به شدت بالا می‌رود.

به گفتۀ مدیر‌عامل این شرکت این روش برای سخت‌ترین شرایط دریایی ساخته شده است و عملیات سوخت گیری به طور خودکار کاملاً بدون هرگونه دخالت انجام شده  و سوخت مورد نیاز کشتی‌ها توسط فنّاوری‌ها نصب شده با درجه خلوص بالا  ذخیره می‌شود. بدین ترتیب یک سوخت ایمن با پشتیبانی تضمین شده تحویل کشتی‌ها می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است از ویژگی‌های بانکرینگ هوشمند تجزیه و تحلیل داده‌ها و نظارت کامل بر فرآیند ذخیره سازی با استفاده از هوش مصنوعی است.

این گزارش حاکی است برای استفاده از این مر‌اکز کشتی‌ها باید یک دستگاه دیجیتالی هوشمند را در کشتی‌های خود نصب کنند که در چنین صورتی هرگز سوخت ناخالص وارد مخازن سوخت کشتی نمی‌شود.

 با استفاده از این شیوه سوخت‌هایی که میزان سولفور بالایی دارند  پالایش شده و در مخازن بانکرینگ ذخیره می‌شوند.

میزان تشخیص این دستگاه‌های دیجیتالی آنچنان بالا است که قبل از سوخت‌گیری کشتی، سوخت موجود در مخازن ذخیره را به خوبی ارزیابی کرده و در صورت وجود ناخالصی در  آن  بلافاصله نسبت به تخلیه آن اقدام می‌کند.  

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به‌کارگیری بی‌رویه دریانوردان خارجی در شناورهای ایرانی

ی مرداد ۲۲ , ۱۴۰۲
یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ سیما ذوکایی نعمتی&nbspگزارشگر دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران با اشاره به بی‌برنامگی استخدام دریانوردان در شناورهای زیر ۳۰۰۰ GT و زیر ۵۰۰‏ GT، گفت: «وضعیت استخدام دریانوردان به ویژه دریانوردان خارجی به قدری آشفته است که در سال‌های گذشته حتی شاهد پرونده‌های امنیتی در […]