احداث زیستگاه مصنوعی آبزیان در بوشهر

احداث زیستگاه مصنوعی آبزیان در بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی با اشاره به اهمیت زیستگاه مصنوعی به عنوان مکانی برای تکثیر طبیعی ماهیان اظهار کرد‌: این زیستگاه‌ها سبب استمرار و توسعه پایدار صید و صیادی می‌شوند.

وی در ادامه یکی از راهکار‌های کمک به ذخایر آبزیان اجرای طرح بازسازی ذخایر خواهد و افزود: در این راستا با هدف ترمیم ذخایر آبزیان و تولید بچه ماهی‌های بومی از جمله شانک، صبیتی و … پیگیر اجرایی نمودن چند ایستگاه بازسازی ذخایر در مناطق مختلف ساحلی استان بوشهر هستیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد از سال ۱۳۸۳ زیستگاه مصنوعی در سه شهرستان دیر، بوشهر و گناوه ایجاد شده است که احیای این زیستگاه‌های موجود و همچنین ایجاد زیستگاه‌های جدید می‌تواند نقش بسزایی در بازسازی ذخایر داشته باشد، این جلسه نیز به منظور تحقق اهداف سازمان شیلات ایران و شیلات استان با هدف کمک به تقویت ذخایر آبزیان تشکیل شده است.

عقیل امینی از آغاز مطالعات ایجاد یک زیستگاه مصنوعی در کنگان با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت این موضوع تلاش می‌شود ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی به کل استان تعمیم داده شود.

وی در ادامه از اعتبار بسیار خوبی که با پیگیری سازمان شیلات ایران و استان به منظور بازسازی ذخایر آبزیان به دست آمده خبر داد که به زودی با وجود این اعتبارات قدم‌های خوبی در این راستا برداشته خواهد شد.

رئیس پژوهشکده میگو کشور نیز در این ارتباط گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر آبزیان به علت صید بی‌رویه، افزایش شناور‌های صیادی، اکتشافات نفتی و آلودگی‌های زیست‌محیطی، ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی به عنوان یکی از راهکار‌های تقویت ذخایر آبزیان دریایی به شمار می‌رود.

وی در ادامه توضیح داد: زیستگاه مصنوعی عبارت است از قرار دادن اشیای مجاز در داخل دریا جهت احیاء، بازسازی و بهره برداری از محیط دریایی که می‌توان از آن به عنوان لانه سازی برای آبزیان نیز یاد کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اصلی‌ترین علت رسوب کالا در بنادر مشکلات اسنادی است/ صاحبان کالاها به فوریت نسبت برای خروج کانتینرهای خود از بنادر اقدام کنند

ی مرداد ۲۲ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، حسین عباس نژاد در تشریح آخرین وضعیت موجودی کالاها در بندر شهیدرجایی، این بندر را یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری کشور توصیف کرد که نقش مهمی در ورود و خروج کالا و کانتینر به/ از کشور را برعهده دارد. بنادر کشور محل دپوی کالا نیست وی با […]