ممنوعیت ۲ ماهه صید ماهی شیر در صیدگاه‌های استان بوشهر

ممنوعیت ۲ ماهه صید ماهی شیر در صیدگاه‌های استان بوشهر

بیژن ساسانی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به ممنوع شدن صید ماهی شیر در صیدگاه‌های استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه دهمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی و به منظور کمک به حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان، صید ماهی شیر به مدت ۶۰ روز همزمان با سایر استان‌های کشور در استان بوشهر ممنوع اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون منطقه‌ای شیلاتی (recofi) و اهمیت حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های استان، صدور مجوز صید ماهی شیر از تاریخ ۲۵ مرداد تا ۲۵ مهر سال جاری به مدت ۶۰ روز در صیدگاه‌های استان ممنوع خواهد بود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به رعایت تقویم زمان‌بندی ممنوعیت صید در استان یادآور شد: انتظار می‌رود صیادان محلی به منظور پایداری معیشت و حفظ ذخایر آبزیان در فصل تخم‌ریزی گونه‌های آبزی از صید این گونه‌ها خودداری کنند.

 ساسانی‌پور در ادامه از جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر خواست در راستای اجرای هرچه بهتر طرح ممنوعیت صید ماهی شیر، از صید این نوع ماهی با تور گوشگیر خودداری کنند.

وی افزود: در بازه زمانی تعیین شده ممنوعیت صید، نظارت کامل بر روند اجرای صدور مجوز صید و یگان حفاظت منابع آبزیان انجام می‌شود. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توان عملیات صادراتی بنادر روسیه در ۷ ماه ۲۰۲۳ رکورد زد

د مرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ در این مدت محموله‌های ساحلی با ۲۴ درصد افزایش به ۵۲.۱۴ میلیون تُن و محموله‌های وارداتی با ۱۱ درصد رشد به ۲۲.۷۶ میلیون تُن رسید. براساس این گزارش محموله‌های ترانزیتی در بنادر روسیه در این مدت با افزایش ۱۱ درصدی […]