بسیج امکانات حمل ونقل برای انتقال زائران اربعین از منطقه آزاد اروند به بندر بصره

بسیج امکانات حمل ونقل برای انتقال زائران اربعین از منطقه آزاد اروند به بندر بصره

ابراهیم شرحان فرج در جریان بازدید از مرز زمینی شلمچه در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تعداد زیادی اتوبوس و خودرو‌های عمومی و شخصی در نقطه صفر مرزی عراق مستقر شده‌اند تا زائران اربعین حسینی را به شهر بندری بصره انتقال و از آنجا راهی کربلا کنند.

وی گفت: امکانات حمل‌و‌نقل برای انتقال یک میلیون زائر اربعین حسینی به  بندر بصره فراهم شده است.

مدیر مرز شلمچه عراق اظهار داشت: سرویس‌های بهداشتی، حمام و موکب‌های متعدد مردمی  برای پذیرایی از زائران در شهر بندری بصره فراهم شده است.

شرحان فرج در ادامه گفت: امکان راه‌اندازی مرز دریایی خرمشهر به بندر سیبه که نزدیک بندر بصره است در صورت ازدحام زائران وجود دارد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

استاندار خوزستان نیز گفت: بصره مرکز ثقل انتقال زائران اربعین به کربلای معلا است و مسئولان عراقی امکانات و تجهیزات زیادی برای پذیرایی از زائران فراهم کرده‌اند.

علی‌اکبر حسینی محراب در ادامه افزود: منطقه آزاد اروند با کمک‌ها و موکب‌های مردمی نیز شرایط مناسبی برای انتقال زائران به بصره که ۲۵ کیلومتر با مرز شلمچه فاصله دارد مهیا کرده‌اند.

وی با اشاره به مشترکات مذهبی و فرهنگی دو شهر خرمشهر و بصره افزود: تردد زائران اربعین در هفته‌های آینده در این دو شهر بندری به اوج خواهد رسید.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: شرایط برای بازگشایی مرز دریایی خرمشهر به بندر سیبه عراق فراهم است و مقامات عراقی در این زمینه همکاری خواهند کرد.

پیش‌بینی شده بیش از یک میلیون زائر ایرانی و خارجی در ایام اربعین پس از انتقال به شهر بندری بصره عازم کربلای معلا شوند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خروج ۸۵ درصد کالا‌های رسوبی از بنادر استان بوشهر

چ مرداد ۲۵ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با بیان اینکه بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دستگاه‌های پیشتاز در  سرعت بخشی به فرایند ترخیص کالا معرفی شده است اظهار داشت: به پاس عملکرد قابل توجه بنادر بوشهر، گناوه، کنگان و دیر در تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی، مدیرعامل سازمان […]