صید میگو در استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت

صید میگو در استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت

عقیل دشتیان نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو از ۱۷ مرداد ماه در نوار ساحلی استان بوشهر آغاز شده است به وضعیت ذخیره‌گاه و زیستگاه‌های میگو پرداخت و اظهار داشت: امسال پیش‌بینی وجود ۱۴۰۰ تُن ذخیره میگو در زیستگاه‌های این آبزی در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر شده است.

وی با بیان اینکه پس از صید ۸۰ درصد این میزان میگو دریایی، به منظور حفظ ذخیره، صید ممنوع می‌شود گفت: اکنون پس از گذشته ۱۲ روز از آغاز صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر ۴۸۰ تُن میگو صید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پژوهشکده میگو کشور از کاهش ۳۰ درصدی صید میگو در ۱۲ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با بررسی وضعیت میزان صید میگو توسط صیادان قایق‌ها و لنج‌ها، برای ممنوع شدن صید این آبزی در کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدور ۲ هشدار هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان

د مرداد ۳۰ , ۱۴۰۲
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: با استقرار توده هوای بسیار گرم و طاقت‌فرسا، وقوع دما‌های بالای ۴۹ درجه از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری در مناطق ساحلی دور از انتظار نیست.محمد سبزه زاری افزود: نسیم دریا به خشکی سبب افزایش میزان رطوبت در […]