ایجاد ۲۷ شهر ساحلی با رویکرد اقتصاد دریا محور در دستور کار قرار گرفته است

ایجاد ۲۷ شهر ساحلی با رویکرد اقتصاد دریا محور در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مانا، مهرداد بذرپاش در نشست مدیران و معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در مجتمع بندری امام خمینی با بیان اینکه نوسازی بنادر و توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بسیار مهم است افزود: اگر در اقتصاد دریا از شرکت‌های دانش بنیان و فعالان این حوزه استفاده شود قطعاً بنادر ما عملکرد بهتری خواهند داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنادر در اقتصاد دریامحور و رونق تجارت خارجی کشور نقش تعیین کننده دارند گفت: این وزارتخانه از حضور بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه بنادر استقبال می‌کند.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۳ با تلاش‌های شبانه‌روزی، دستاورد‌های بهتری نسبت به امسال داشته و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم و از تجربیات امسال درس بگیریم.

وی افزود: خوشبختانه جهت‌گیری در بنادر کشور به ویژه استان خوزستان به خوبی انجام شده، اما کافی نیست لذا مجموع بنادر کشور باید خدمات فنّاورانه و نوآورانه‌ای داشته باشند و در این خصوص هدف گذاری کنند تا باعث رونق سرمایه‌گذاری در منطقه شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگرچه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام در دو سال اخیر ۱۰ میلیون تُن افزایش یافته، اما کافی نیست و باید افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی به ارائه خدمات جذاب‌تر برای سرمایه گذاران در بنادر اشاره کرد و گفت: به واسطه پروژه “ایران راه” تکمیل کریدور‌های شمال به جنوب کشور در دستور کار بوده همچنین اتصال خط ریلی به بنادر جنوبی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بندر امام خمینی نقش راهبردی در کشور داشته و حدود ۸۰ درصد کالای اساسی کشور از این طریق وارد می‌شود افزود: مکانیزه کردن ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر اتفاق خوشایندی است و باید در این مسیر گام برداشت، زیرا زمان حمل کالا بسیار کاهش می‌یابد.

بذرپاش گفت: از آنجا که سرمایه گذاری‌های بندری بسیار جذاب هستند باید کار‌ها به بخش خصوصی واگذار شود لذا هر نهاد عمومی و خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد بخشی از بندر را واگذار می‌کنیم تا کیفیت خدمات بالاتر رفته و هزینه تمام شده کاهش یابد.

وی افزود: در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری اتفاق خوبی در پروژه‌های بندری رقم خورده که باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گرفته و امیدوارتر شوند.

بذرپاش در خصوص پروژه کنارگذر بندر ماهشهر گفت: با اعتباری که تزریق خواهد شد تا پایان سال بخشی از این پروژه افتتاح خواهد شد؛ این پروژه در راستای تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور است که یکی از نیاز‌های اقتصاد دریا است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وعده؛ وفا/ روایتی از عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم/ از ثبت رکورد‌های تاریخی حمل بار تا راه‌اندازی خطوط منظم به ونزوئلا و آفریقا/ کریدور شمال- جنوب، پروژه‌ای که بعد از سال‌ها راه‌اندازی شد

چ شهریور ۸ , ۱۴۰۲
به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت، به تشریح عملکرد این شرکت معظم در یکسال اخیر پرداخت و گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ظرف دو سال گذشته توانسته علاوه بر ثبت رکورد‌های تاریخی حمل بار که در تاریخ […]