هوای شرجی، نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت

هوای شرجی، نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: میزان رطوبت در آبادان و ماهشهر ۸۲ درصد، خرمشهر ۸۱، هندیجان  ۸۰ و شادگان ۷۷ درصد ثبت شده است.

به گفته وی از امروز (یکشنبه) تا صبح سه‌شنبه هفته جاری با جنوبی شدن جریانات جوی و انتقال رطوبت از روی خلیج فارس در مناطق ساحلی و جنوبی خوزستان، افزایش رطوبت و وقوع پدیده شرجی قابل انتظار است.

وی اظهار داشت: احتمال وقوع مه صبحگاهی و کاهش دید افقی در شهر‌های ساحلی خوزستان وجود دارد.

سبزه زاری افزود: بر‌اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، هوای گرم و دمای بالای ۴۷ درجه بالای صفر در شهر‌های ساحلی استان مورد انتظار است.

مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست در ساعات ظهر در فضای باز و غیرمسقف قرار نگیرند تا دچار گرمازدگی نشوند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از شهروندان شهر‌های ساحلی استان خواست همچنان صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق را در برنامه داشته باشند تا ضریب تاب‌آوری شبکه توزیع برق افزایش و از میزان خاموشی‌ها کاسته شود.

گرما در خوزستان تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف ادامه دارد و متعاقب آن استفاده از وسایل سرمایشی به صورت گسترده و فراگیر ادامه خواهد داشت.

شهر‌های ساحلی خوزستان جزء مناطق بد آب و هوا، خشک با گرمای طولانی مدت محسوب می‌شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قزاقستان ۲ نفتکش برای فعالیت در دریای خزر خریداری کرد

ی شهریور ۱۲ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، «ارلان آکنژنوف» معاون وزیر انرژی قزاقستان گفت: این کشور دو نفتکش برای انتقال نفت از دریای خزر خریداری کرده است. وی با بیان اینکه شرکت دولتی «کزمونای‌گاز» تاکنون دو نفتکش خریداری کرده است که وزن مرده آنها هشت هزار تن است و همچنین قرار است دو فروند […]