​اجرای مفاد کنوانسیون مارپل با بهره‌برداری از مرکز تسهیلات و بازیافت مواد زائد کشتی‌ها در بندر امام (ره)

به گزارش مانا، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به عضویت کشورمان در معاهدات بین‌المللی دریایی و لزوم اجرای مفاد آن، هدف از فعالیت این مرکز را گامی مهم در حفاظت از محیط زیست دریایی عنوان کرد که با مشارکت بخش خصوصی در مساحتی معادل ۲۱ هزار متر مربع احداث شده است.

گرایلو در تشریح ویژگی‌های این مرکز بیان داشت: این مینی پالایشگاه شامل چهار مخزن ۳۲۰۰ متر مکعبی ذخیره مازوت، چهار هزار تُن فضای ذخیره مواد زائد نفتی دریافتی از کشتی‌ها، واحد‌های تصفیه مواد زائد نفتی، دستگاه‌های زباله‌سوز و واحد‌های تفکیک زباله است که فرآیند دریافت زائدات و پسماند کشتی‌ها و بازیافت در آن صورت می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: به دنبال فعالیت این مرکز، ضمن افزایش سهم از بازار‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی، زمینه برای توسعه بازار‌های بین‌المللی فراهم آید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا و افزایش آن به چین

د شهریور ۱۳ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد «الکسی میلر» مدیر اجرایی غول گازی روسیه گازپروم (GAZP.MM) به عنوان بزرگترین شرکت گازی روسیه اعلام کرد: بیش از نیمی از افزایش صادرات گاز چین در هشت ماهه سال جاری میلادی توسط این شرکت تأمین شده است. وی گفت: در پی […]