بهره‌برداری از نخستین ترمینال مکانیزه غلات در بندر امام

سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

گروه ترابران

نخستین پایانه مکانیزه غلات ایران در بندر امام خمینی به بهره‌برداری رسید و زمان تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، در مراسمی با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نخستین ترمینال مکانیزه غلات ایران در بندر امام‌خمینی توسط شرکت نظم آفرینان صنعت سهند به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: «با راه‌اندازی این ترمینال مکانیزه زمان تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.»

در ادامه، محمد حکیمیان، مدیرعامل شرکت نظم‌آفرینان صنعت سهند درباره پروژه و ویژگی‌های منحصر به فرد آن گفت: «بندر امام به‌عنوان بندر کانونی غلات و کالای اساسی کشور شناخته شده و سالانه بالغ بر ۱۳ میلیون تن انواع غلات و نهاده در این بندر تخلیه و بخش عمده‌ای از آن نیز در انبارهای و اراضی پشتیبانی بندر نگهداری می‌شود.»

او افزود: «کاهش بهای تمام شده واردات غلات، بهبود شاخص‌های عملکرد بندری و تسریع در فرایند ورود و خروج غلات به کشور، ایجاد ارزش افزوده برای صاحبان کالا و توجه به استانداردسازی و نگهداری بهداشتی و اصولی در انتقال و نگهداری غلات و اشتغال پایدار برای جوانان منطقه از مهم‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری در طرح نخستین سیلوی مکانیزه غلات در بندر امام بوده است.»

گفتنی است؛ پروژه سرمایه‌گذاری سیلوی مکانیزه غلات  که به‌عنوان ترمینال ۴ بندر امام خمینی شناخته می‌شود مشتمل بر ۲ بخش اصلی تأمین و بهره‌برداری از  تجهیزات و نیز احداث سیلوها و خطوط انتقال است.

با خرید و راه‌اندازی ۵ دستگاه برج تخلیه غلات با توان تخلیه ۶۰۰ تن در ساعت، ظرفیت عملیات تخلیه بندر امام بیش از ۳ میلیون تن در سال افزایش یافته است و‌ با بهره‌برداری از سیلوهای جدید نیز ظرفیت نگهداری غلات در بندر امام تا ۱۷۰ هزار تن غلات در ماه افزایش خواهد یافت و زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم را فراهم خواهد کرد.


منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی به خشکی راندن! - ترابران

س شهریور ۱۴ , ۱۴۰۲
در سال‌های اخیر، در محافل تجاری و بازرگانی کشور، چه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران و چه در سطح مدیران دولتی و سیاسیون، گسترش راه‌های تجارت با روسیه، مکرراً به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف اقتصادی کشور مطرح شده است. سیاست نگاه به شرق، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، فعالیت […]
کشتی به خشکی راندن! - ترابران