ایجاد “مرکز گردشگری دریایی چالوس” با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد ریال

ایجاد

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای توریسم دریایی در شمال و نوار ساحلی دریای خزر، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی در این منطقه از کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان داشت: یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری ساحلی و دریایی در نوار ساحلی خزر هم اکنون در شهرستان چالوس با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ایجاد است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ایجاد  این پروژه توریستی از سال ۹۷ آغاز شده و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی همراه است، اظهار داشت: ارزش سرمایه گذاری این پروژه مبلغ هزار میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: مرکز گردشگری ساحلی – دریایی چالوس در مساحتی به وسعت ۱۷ هزار و ۵۳۸ متر مربع در حال ساخت است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری  صنایع دستی، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود پس از اتمام پروژه مذکور، برای حداقل ۷۰۰ نفر اشتغال زایی در این مرکز گردشگری ایجاد شود.

 وی در ادامه گفته‌های خود با تأکید بر ضرورت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت توریسم کشور، بیان داشت: وزارت میراث فرهنگی از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت‌های مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی حمایت می‌کند.

تجری با اشاره به استقبال قابل توجه سرمایه گذاران نسبت به ایجاد مراکز گردشگری دریایی و ساحلی، اسکله و نیز خرید شناور‌های تفریحی اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ایجاد تسهیل در صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه گذاران، تسهیلات بانکی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

تجری در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: از میان طرح‌های سرمایه گذاری در حال حاضر ایجاد هشت مرکز گردشگری دریایی- ساحلی در دست احداث است و پیشرفت فیزیکی آن‌ها قابل توجه است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حجم سرمایه گذاری برای ایجاد هشت مرکز گردشگری دریایی- ساحلی را دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه‌های در دست ساخت، فرصت اشتغال برای بیش از هزار و ۶۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: پروژ‌های گردشگری دریایی- ساحلی مذکور در استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان و هرمزگان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال احداث است.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: بهره برداری از این مراکز گردشگری زمینه ساز ورود هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه توریسم دریایی است که می‌تواند چشم انداز روشنی را از آینده‌ی این صنعت ترسیم کند.

به گفته وی، به زودی مجوز نهایی سایر پروژه‌های مرتبط با توریسم دریایی نیز نهایی می‌شود که در نهایت منجر به شکوفایی گردشگری در شمال و جنوب کشور خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کربن‌زدایی در رأس امور صنعت حمل‌ونقل دریایی

ش شهریور ۲۵ , ۱۴۰۲
از دیگر رسانه‌ها دبیرکل IMO در پیامی به مناسبت روز جهانی دریانوردی ۲۰۲۳ حمل‌و‌نقل دریایی را به‌عنوان امن‌ترین و بی‌خطر‌ترین روش حمل‌و‌نقل دریایی جهان اعلام کرد و خواستار مشارکت کشور‌ها برای حفظ محیط‌زیست دریایی شد. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از مانا، متن پیام کیتاک لیم، دبیرکل  IMO […]