ضرورت طراحی کشتی با قابلیت آبخور کم و حمل بار بیشتر در دریای خزر

به گزارش مانا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست بررسی موضوعات حوزه بندری بنادر استان گیلان با بیان اینکه سرمایه گذاری و توسعه آن از سیاست ذاتی سازمان بنادر است، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در سال های اخیر در توسعه زیرساخت ها با شرکت‌های سرمایه‌گذاری همراه بوده است و رویکرد مناسبی نیز در تأمین و به روز رسانی تجهیزات بندری، پسکرانه، لجستیک و نرم افزار داشته است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در همین راستا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شده و امروز شاهد نتایج مثبت آن هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وضعیت قراردادهای سرمایه گذاری بنادر کشور، تصریح کرد: ظرفیتی با عنوان بازبینی، باز طراحی و بررسی قراردادها در اداره کل امور اقتصادی و مناطق سازمان ایجاد شده تا با تشخیص مدیران کل قراردادهایی که نیاز به بازنگری داشته به سازمان ارائه و توسط هیات عامل تصمیم گیری شود.

اسلامی با اشاره به اهمیت پروژه های سرمایه گذاری با توجه به فرآیند و سیاست‌های سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: در این گونه پروژه ها باید به بهره وری دقت شود تا در زنجیره تامین موجب سرعت بخشیدن در امور شده و بر کاهش قیمت تمام شده تاثیرگذار باشد.

وی پایداری عملیات در بنادر را شاخص مطلوبیت دانست و گفت: بندر انزلی از نظر عملیاتی و ترافیکی به پایداری نسبی رسیده و مطلوبیت و تنوع کالا به وضوح در بندر قابل رویت است اما باید کار و تلاش بیشتری انجام شود.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد ساخت مجموعه کشتی سازی گفت: کشتی سازی در بندر انزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت سازی، اشتغال زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر ادامه داد: طراحی و ساخت کشتی های جدید باید با شرایط دریاب خزر و متفاوت از کشتی های جنوب در نظر گرفته شوند و قابلیت آبخور کم و توانایی حمل بار بیشتر، در طراحی و ساخت لحاظ شود.

 وی با تقدیر از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای رشد عملکرد بندر پرسابقه انزلی، توضیح داد: در مسئولیت های اجتماعی نیز عملکرد خوبی را توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان شاهد هستیم و فعالیت هایی که با این هدف انجام شده به طور کامل منطبق بر فعالیت های دریایی، گردشگری دریایی و تعریف سازمان بنادر و دریانوردی از مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نامگذاری اولین کشتی خط کشتیرانی مرسک با سوخت متانول

ی شهریور ۲۶ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت marinelink اعلام کرد: کشتی ۱۷۲ متری با ظرفیت ۲۱۰۰ teu که اولین کشتی جهان با سوخت متانول می‌باشد، به ناوگان کشتیرانی مرسک ملحق شد. بر‌اساس این گزارش «وینسنت کلرک»، مدیر اجرایی مرسک در این مراسم در زمینه انتخاب نام کشتی گفت که این کشتی […]