سرمایه گذاری چین در ۳۱ پایانه بندر کانتینری اروپا

سرمایه گذاری چین در ۳۱ پایانه بندر کانتینری اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، موسسه آلفا‌لاینر در گزارش اخیر خود به بررسی نفوذ چین در زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی بنادر اروپایی پرداخته و یاد‌آور شده است از سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون بازیگران  صنایع دریایی  چین در شبکه بندری اروپا نفوذ کرده و نسبت به احد اث و تکمیل پایانه‌ها اقدام کرده‌اند.

بر‌اساس این گزارش عمده‌ترین شرکت‌هایی که در فعالیت‌های بندری اروپا حضور دارد COSCO SP و CHINA MERCHANT هستند؛ اما در کنار آن‌ها شرکت‌های چینی دیگری نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند  که در برخی از ترمینال‌های بندری سهامدار می‌باشند.

برای مثال چینی‌ها ۲۵ درصد سهام ترمینال CTT (Container Terminal Tollerort) هامبورگ را خریداری کرده‌اند.

بر‌اساس این گزارش چینی‌ها حداقل در ۱۱ کشور اروپایی مانند بلژیک، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، ترکیه، مالتا، لهستان، سوئد و انگلیس حضور دارند و در ۳۲ درصد از کل در‌آمد‌های بندری اروپا سهیم هستند که در‌آمد چینی‌ها تا سال ۲۰۲۲ میلادی از  احداث و راه اندازی اسکله‌ها و پایانه‌های بندری ۴۷ درصد افزایش یافت.

در ادامه این گزارش آمده است علاوه بر ۱۱ پایانه‌ای که شرکت COSCO SP سرمایه گذاری کرده شرکت دولتی Merchants Port Holdings نیز در ۹ ترمینال سرمایه‌گذاری خود را متمرکز کرده است.

در این میان بنادر جنوب اروپا مانند فرانسه، یونان، مالت، ترکیه و هلند نیز عرصه‌ای برای حضور بازرگانان و سرمایه گذاران چینی شده است.

چینی‌ها همچنین  ۴۹ درصد سهام ترمینال Terminal Link فرانسه  را در اختیار گرفته‌اند  که ۵۱ درصد آن به خط کشتیرانی CMA CGM اختصاص دارد.

 متخصصان چینی در حال حاضر در هشت پایانه اروپایی در پنج کشور حضور فعال دارند و بزر‌گترین اپراتور ترمینال کانتینری در روتردام به شمار می‌روند.

کنترل بندر Piraeus یونان در دست چینی‌ها است که ۹۰ درصد از صد درصد  پروژه‌ها و سهام آن را در اختیار دارند.

حجم سرمایه گذاری چینی‌ها در بندر Piraeus به گونه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ میلادی حجم ظرفیت عملیاتی این بندر را به پنج میلیون teu رسانده‌اند.

سرمایه گذاری چین در ۳۱ پایانه بندر کانتینری اروپا

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گام‌های راهبردی برای رسیدن به درآمد پایدار در اقتصاد ایران/ روایت وزیر راه و شهرسازی از ریل‌گذاری برای رونق حمل‌و‌نقل چندوجهی

پ مهر ۶ , ۱۴۰۲
به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برنامه هفتم توسعه فرصت جدیدی را ایجاد کرده تا در صورت همراهی هرچه بیشتر مجلس با پیش‌نویس ارائه شده از سوی دولت، ریل‌گذاری جدیدی در عرصه حمل‌و‌نقل چندوجهی در کشور صورت گیرد و با فعال‌سازی کریدور‌های مهمی همچون کریدور شمال- جنوب، […]