هرج و مرج کشتی‌ها برای عبور از کانال پاناما

هرج و مرج کشتی‌ها برای عبور از کانال پاناما

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت ترید ویندز؛ هزینه ترانزیت از کانال پاناما در حال حاضر سر به فلک کشیده و مزایده‌های زیادی با پرداخت پیشنهادات از یک میلیون دلار تا ۲.۴ میلیون دلار بالا رفته است.  

مالکانی که نتوانستند کشتی‌های خود را قبلاً به منظور عبور از کانال رزرو کنند با صرف نظر از رزرو کردن با پرداخت مبالغی نسبت به عبور کشتی‌ها اقدام می‌کنند.  

«Øystein Kalleklev» مدیر‌عامل شرکت Avance Gas در این زمینه گفت: در حال حاضر هرج و مرج ترانزیت کشتی از کانال پاناما وارد مرحله بدی شده و مزایده‌هایی در این زمینه به صورت پنهانی و غیر‌قانونی برگزار می‌شود که از یک میلیون دلار شروع شده و به  دو  میلیون دلار و در حال حاضر به ۲.۴ میلیون دلار رسیده است که پیش‌بینی می‌کنیم ظرف روز‌های آینده به سه میلیون دلار برسد.  

بدین ترتیب عبور کشتی از کانال پاناما هزینه زیادی طلب می‌کند و برخی افراد در این زمینه از موقعیت سوء استفاده کرده و به درآمد کلانی می‌رسند.  

وی در در ادامه گفت متأسفانه مسیر به گونه‌ای است که کشتی‌هایی که قصد دارند از کانال پاناما عبور کنند و از طریق کانال سوئز کشتی‌هایی را ترانزیت کنند راه بسیار طولانی در پیش دارند که همین کار به افزایش مزایده از کانال منجر شده است.  

بحران آب کانال پاناما و کشتی‌های کانتینری

از سوی دیگر گزارشات رسیده حاکی است کشتی‌های کانتینری خیلی تحت تأثیر بحران کمبود آب کانال پاناما قرار نگرفتند؛ اگرچه تعداد کشتی‌ها در ورودی کانال افزایش یافته، اما کشتی‌های کانتینری با توجه به اینکه مالکان و اپراتور‌ها نسبت به رزرو آن‌ها از قبل اقدام کرده‌اند کمترین آسیب را از محدودیت کانال می‌بینند.  

 براساس این گزارش در حال حاضر میانگین زمان انتظار برای کشتی‌هایی که قبلاً رزرو کرده‌اند به بیش از ۹ روز رسیده است در حالیکه این رقم در ژوئن سال جاری ۲.۳۷ روز بود.  

این گزارش حاکی است مقامات کانال پاناما کشتی‌های دارای رزرو را در اولویت قرارداده‌اند و برای عبور این کشتی‌ها هزینه‌های اضافی قابل توجهی دریافت می‌کنند؛ برای مثال برای عبور یک کشتی کانتینر‌ی بزرگ میزان ۸۵۰۰۰ دلار هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

در پایان این گزارش آمده است ایجاد محدودیت برای کشتی‌ها سردرگمی را در بین اپراتور‌ها و مالکان فراهم کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف محموله بزرگ ۱۲۰ میلیارد ریالی قاچاق از یک شناور در بندر عسلویه

پ شهریور ۱۶ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ ستاد یدالله شرفی با اشاره به رصد تردد شناور‌ها در مرز دریایی خلیج فارس و بنادر استان بوشهر اظهار داشت: مرزبانان پایگاه کنگان موفق شدند با تشدید اقدامات کنترلی، رصد و اشراف اطلاعاتی یک فروند شناور حامل کالای قاچاق را در بندر عسلویه […]