راه اندازی ۴۰ مزرعه جدید پرورش ماهیان دریایی در خلیج فارس و خزر

راه اندازی ۴۰ مزرعه جدید پرورش ماهیان دریایی در خلیج فارس و خزر

محمد رنگرز در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره اینکه پرورش ماهی در قفس از مهمترین سیاست‌های اقتصاد دریا محور سازمان شیلات ایران محسوب می‌شود، گفت: تامین زیرساخت‌های پشتیبانی تولید از طریق شناسایی اراضی ساحلی پشتیبان مزارع قفس و معرفی بنادر موجود و تحویل بخشی از موج شکن‌های مردمی به منظور پشتیبانی از مزارع دریایی از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از صنعت پرورش ماهیان دریایی در قفس توسط سازمان شیلات بوده است.

مجری پرورش ماهیان دریایی در قفس ادامه داد: بومی‌سازی بیش از ۸۵ درصد از ساخت قفس و تجهیزات جانبی در کشور از طریق تشویق و ترغیب شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان و برگزاری جلسات با سازندگان داخلی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بیان داشت: پیشگیری از بیماری‌ها و مدیریت بهداشتی مزارع پرورش ماهیان دریایی با برگزاری جلسات متعدد با سازمان دامپزشکی و انجام بازنگری پنجم دستور‌العمل بهداشتی مزارع پرورش ماهی در محیط‌های محصور دریایی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به تسهیل امور صدور مجوز‌ها با تدوین و بازنگری اول شیوه نامه “صدور، پایش و ابطال مجوز‌های پرورش ماهی در محیط‌های محصور دریایی” از مولدسازی و تکثیر ماهی “سی باس آسیایی” در مراکز تکثیر خصوصی به منظور تأمین بچه ماهیان مورد نیاز مزارع قفس‌های دریایی خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به بررسی و تدوین پیش‌نویس اولیه استاندارد فنی سازه‌های پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، گفت: هم‌اکنون شاهد پیشرفت عملیات اجرایی راه اندازی و بهره برداری از ۴۰ مزرعه قفس دریایی در استان‌های ساحلی هستیم.

رنگرز، همچنین از صدور ۲۶۰ فقره پروانه تأسیس با ظرفیت تولید ۲۲۵ هزار و ۶۰۰ تُن و ۳۲ فقره پروانه بهره برداری مزرعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید ۲۶ هزار و ۲۰۰ تُن در هفت استان ساحلی کشور در راستای توسعه صنعت پرورش ماهیان دریایی در قفس در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر خبر داد.

مجری پرورش ماهیان دریایی در قفس همچنین به انجام بازدید‌های کارشناسی به منظور حدنگاری ۸۸ بندر و موج شکن در استان‌های ساحلی جنوبی و نیز تامین و ذخیره سازی بچه ماهی در ۲۷۰ قفس دریایی در شمال و جنوب کشور توسط سازمان شیلات ایران به عنوان حامی اصلی سرمایه گذاران این صنعت اشاره کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگرانی اتحادیه اروپا از نفوذ فزاینده چین در بنادر

ش مهر ۱۵ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در سال ۲۰۲۱ میلادی اتحادیه اروپا ۲۲۳ میلیارد یورو کالا به چین صادر و ۴۷۲ میلیارد یورو کالا وارد کرد. از این رو، چین مهمترین شریک تجاری اروپا در زمینه واردات کالا است که بخش قابل توجهی از آن از طریق بنادر اتحادیه اروپا به […]