MSC بیشترین تعداد کشتی‌های نئوپاناماکس را در سال ۲۰۲۳ تحویل گرفت

MSC بیشترین تعداد کشتی‌های نئوپاناماکس را در سال ۲۰۲۳ تحویل گرفت

 به گزار‌ش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه آلفالاینر در جدید‌ترین گزارش هفتگی تحویل کشتی‌های جدید را در سال ۲۰۲۳ میلادی مورد بررسی قرار داده و نوشته است تعداد کل تناژ کشتی‌های نئوپاناماکس ملحق شده به ناوگان ۹۲۸ هزار TEU است که ۳۹ درصد ناوگان کانتینری را تشکیل می‌دهد.

براساس این گزارش بیشترین تعداد کشتی‌های نئو‌پاناماکس که در سال جاری از یارد‌های کشتی‌سازی تحویل گرفته شده‌ند در مسیر شرق به غرب تر‌دد کرده‌اند.

در واقع ۵۱.۷ درصد از کشتی‌های نئوپاناماکس در سال جاری  مسیر شرق به غرب را پیموده‌اند.  

در یک نگاه کلی  ۳۰ درصد از کشتی‌ها از آسیا به آمریکا‌ی شمالی، ۲۱.۶ درصد از آسیا به اروپا و ۱۳.۸ درصد از آسیا به آمریکای لاتین و فقط ۵.۱ درصد از آسیا به آفریقا تردد داشته‌اند.  

در ادامه این گزارش آمده است که MSC بیشترین تعداد کشتی‌های نئوپاناماکس را در سال جاری دریافت کرده است که تعداد آن‌ها به ۲۷ فروند کشتی می‌رسد، پس از این شرکت Wan Hai تعداد ۱۰ فروند کشتی، مرسک، وان و هاپاگ‌لوید هرکدام چهار فروند کشتی، خط کشتیرانی فرانسه سه فروند، اورگرین و کاسکو نیز هرکدام دو فروند کشتی نئو‌پاناماکس تحویل گرفته‌اند.  

بیشترین تعداد کشتی‌های تحویل شده در سال جاری در محدوده تناژ ۱۲۵۰۰ TEU تا ۱۷۰۰۰ TEU بودند که ۴۹ درصد از کشتی‌ها را به خود اختصاص دادند.  

ظرفیت کشتی‌هایی که در مسیر غرب به شرق فعالیت می‌کنند ۱۲۵۰۰ تا ۱۵۲۰۰ teu بود که ۱۹ درصد از ناوگان را تشکیل می‌دهند

این در حالی است که دو سال پیش این رقم ۱۵.۸ درصد بود.  

در گزارش آلفا‌لاینر آمده است ۵۸ کشتی مگاماکس با ظرفیت ۲۳۰۰۰ تا ۲۴۳۶۴ teu در یارد‌های کشتی‌سازی در حال ساخت می‌باشند که بخشی از آن‌ها ممکن است تا پایان سال و بقیه در شش ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی تحویل شوند.  

MSC بیشترین تعداد کشتی‌های نئوپاناماکس را در سال ۲۰۲۳ تحویل گرفت

MSC بیشترین تعداد کشتی‌های نئوپاناماکس را در سال ۲۰۲۳ تحویل گرفت

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی ۴۰ مزرعه جدید پرورش ماهیان دریایی در خلیج فارس و خزر

ش مهر ۱۵ , ۱۴۰۲
محمد رنگرز در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره اینکه پرورش ماهی در قفس از مهمترین سیاست‌های اقتصاد دریا محور سازمان شیلات ایران محسوب می‌شود، گفت: تامین زیرساخت‌های پشتیبانی تولید از طریق شناسایی اراضی ساحلی پشتیبان مزارع قفس و معرفی بنادر موجود و تحویل بخشی از موج شکن‌های مردمی به […]