فردا؛ آغاز صید ماهیان دریای خزر در میانکاله و گلستان

فردا؛ آغاز صید ماهیان دریای خزر در میانکاله و گلستان

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: زمان رسمی شروع فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط شرکت‌های تعاونی پره در میانکاله و گلستان فردا ۱۸ مهر ماه رسماً آغاز خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد:  شروع فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط شرکت‌های تعاونی پره در استان‌های شمالی ۲۵ مهر ماه خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین زمان شروع فصل صید برای شرکت‌های تعاونی پره‌ای که در انجام تکثیر طبیعی و بازسازی ذخایر مشارکت داشته‌اند با هماهنگی و مدیریت شیلات استان، ۲۰ مهر ماه تعیین شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص موضوع در کمیته مدیریت صید مرکز با حضور نمایندگان تحقیقات شیلات، اتحادیه صیادی و بخش‌های تخصصی ذی‌ربط انجام شده است که با پشتوانه نتایج و یافته‌های پژوهشی و در نظر داشتن ملاحظات مدیریتی تصمیم گیری لازم انجام می‌شود.

به گفته نادری، مهمترین گونه‌های صید ماهیان استخوانی دریای خزر به ماهی سفید، کفال و کپور اختصاص دارد که صید آن‌ها توسط تعاونی‌های پره استان‌های گلستان، مازندران و گیلان هر ساله به مدت حدود شش ماه انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص صید ماهیان خاویاری گفت: صید ماهیان خاویاری با هدف بازسازی و تکثیر طی سال‌های اخیر تقریباً ثابت بوده است؛ صید ماهیان خاویاری به منظور بازسازی و تکثیر هر ساله از اوایل مهر ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان انجام می‌شود.

وی در ادامه گفته‌های خود به حضور صیادان غیرمجازی اشاره کرد که در طول فصل صید اقدام به صید ماهیان خاویاری می‌کنند و بیان داشت: حضور مستمر یگان حفاظت شیلات در دریای خزر سد بزرگی برای رسیدن اهداف این صیادان غیرمجاز محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: ۱۳۶ هزار نفر صیاد در شمال و جنوب کشور به حرفه صیادی اشتغال دارند که حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در شمال کشور و در کرانه‌های دریای خزر و مابقی نیز یعنی حدود ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها و تشکل‌های صیادی می‌توانند به عنوان بازوان قدرمتمند شیلات در تحقق سیاست‌های کلان مدیریت ماهیگیری ایفای نقش کنند، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴۷ تعاونی صیادی در سواحل شمالی و جنوبی کشور به همراه هشت اتحادیه در هفت استان ساحلی و یک اتحادیه سراسری با تمرکز بر حوزه‌های صید و صیادی فعال هستند.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۶۸ تعاونی صیادی مربوط به استان‌های ساحلی جنوب و حدود ۱۷۹ تعاونی صیادی مربوط به استان‌های ساحلی شمال هستند که در کنار شیلات برای دفاع از منافع جامعه صیادی  تلاش می‌کنند و به عنوان ظرفیت ارزشمندی برای کمک به فراهم سازی زمینه مناسب در تحقق سیاست‌ها وبرنامه‌های کلان مدیریت صید شیلات محسوب می‌شوند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمله هکر‌ها به کشتی‌سازان کره جنوبی

د مهر ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ کارخانجات کشتی‌سازی کره جنوبی مورد حمله هکر‌هایی قرار گرفته است که احتمال می‌رود از طریق کره شمالی هدایت می‌شوند. براساس این گزارش حملات متعددی در ماه‌های آگوست و سپتامبر علیه کشتی‌سازان کره جنوبی صورت گرفته است. در این راستا هکر‌ها به […]