بازگشت گرما و شرجی به مناطق ساحلی خوزستان/آب‌های شمال خلیج فارس مواج است

بازگشت گرما و شرجی به مناطق ساحلی خوزستان/آب‌های شمال خلیج فارس مواج است

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد پدیده شرجی و مه رقیق صبحگاهی در مناطق ساحلی خوزستان قابل انتظار است.

وی گفت: تا اواخر هفته جاری با جنوبی شدن جریانات جوی، افزایش رطوبت و وقوع شرجی یا مه رقیق صبحگاهی در مناطق ساحلی استان پیش‌بینی می‌‍شود که این پدیده سبب کاهش دید افقی خواهد شد و احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در شهر‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

سبزه زاری با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در آب‌های شمال غرب خلیج فارس اظهار داشت: انتظار می‌رود ارتفاع موج تا ۲ متر نیز برسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درادامه افزود: به علت سرعت وزش باد احتمال واژگونی قایق‌های ماهیگیری در آبراه‌های اروندرود، بهمنشیر و آسیب رسیده به سازه‌های ساحلی وجود دارد.

وی از ملوانان و صیادان خوزستانی خواست سفر‌های دریایی خود را تا دو روز آینده به علت شرایط ناپایدار جوی و متلاطم شدن آب‌های شمال غرب خلیج فارس به تعویق بیندازند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۷ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی تعمیرات زیرآبی شد

س مهر ۱۸ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، فریدون پیش‌دار در خصوص عملیات تعمیرات زیرآبی و به‌آب‌اندازی شناور‌ها در بندر شهید رجایی در شش ماهه سال‌جاری افزود: این اقدام در راستای حفظ توان عملیاتی بنادر به تکیه بر توان داخلی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی انجام شد. وی این شناور‌ها را شامل پنج فروند […]