وزارت نفت به افزایش بانکرینگ مکلف شد

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۲

از دیگر رسانه‌ها

نمایندگان مردم در مجلس وزارت نفت را موظف کردند تا نسبت به رشد سالانه ۲۵ درصد تولید و تحویل نفت کوره کم‌سولفور ۰.۵ درصدی به شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات جانبی به کشتی‌ها (بانکرینگ) و تسهیل فرایندهای واردات و تهیه سوخت بر اساس استانداردهای سوخت‌رسانی دریایی اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از مارین نیوز، نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته (دوشنبه ۲۴ مهر) مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۶۲ این لایحه و بند (الف) و تبصره آن با ۱۶۵ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۶۲ این لایحه؛ به‌منظور افزایش سهم کشور از بازار ارائه سوخت و خدمات جانبی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان با اولویت بنادر شهید رجایی و قشم به میزان سوخت‌رسانی سالانه حداقل پنج میلیون تن به همراه خدمات جانبی، اقدامات زیر در سال‌های اجرای برنامه صورت می‌گیرد:

الف- وزارت نفت موظف است نسبت به رشد سالانه ۲۵درصد تولید و تحویل نفت کوره کم‌سولفور ۰.۵ درصدی به شرکت‌‌های ارائه‌کننده خدمات جانبی به کشتی‌ها (بانکرینگ) و تسهیل فرایندهای واردات و تهیه سوخت بر اساس استانداردهای سوخت‌رسانی دریایی اقدام نماید.

تبصره- به منظور تأمین پایدار خوراک متقاضیان تولید نفت کوره با ۰.۵ درصد گوگرد، اولویت‌بخشی اختصاص نفت کوره صادراتی به شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات جانبی به کشتی‌ها (بانکرینگ)، تسهیل فرایندهای واردات و تهیه سوخت برای کاربردهای سوخت‌رسانی دریایی و تنظیم مقررات مربوط به عملیات شرکت‌های سوخت‌رسان، وزارت نفت مکلف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی، آیین‌نامه اجرائی مورد نیاز را ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

همچنین نمایندگان با بند (ب) این ماده نیز با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (ب) ماده ۶۲ این لایحه؛ وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به واگذاری حق بهره‌برداری از زمین به بخش خصوصی و غیردولتی در چارچوب قانون برای عملیات احداث زیرساخت خدمات جانبی به کشتی‌ها (بانکرینگ) اقدام کند.


منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۸ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر هرمزگان طی ۶ ماه

س مهر ۲۵ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۵۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۰ میلیون تن بود، اظهار داشت: شاهد رشد ۸.۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی […]