به کارگیری شناور‌های مسافربری کشتیرانی کیش در آب‌های هرمزگان

به کارگیری شناور‌های مسافربری کشتیرانی کیش در آب‌های هرمزگان

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا از برگزاری نشست مشترک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان  هرمزگان و رئیس هیئت‌مدیره شرکت کشتیرانی کیش در راستای همکاری و هم‌افزایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های شرکت کشتیرانی کیش در روز گذشته خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: طی این جلسه اولویت‌های این اداره‌کل در توسعه گردشگری دریایی، ظرفیت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی کیش برای راه‌اندازی خطوط گردشگری مسافری بین بندرعباس و جزایر و بندرعباس به کشور‌های همسایه ازجمله عمان در این بررسی شد.

به گفته وی، بر همین اساس تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره‌کل و شرکت کشتیرانی کیش در راستای ظرفیت سنجی خطوط گردشگری دریایی منعقد خواهد شد و این اداره‌کل شناسایی سرمایه‌گذاری و مجری طرح گردشگری دریایی را دنبال می‌کند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای گردشگری دریایی استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: توسعه گردشگری دریایی نقش مهمی در توسعه پایدار و ایجاد اشتغال ایفا خواهد کرد.  

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، تاکید کرد: در گام نخست مقرر شد هفته آینده از شناور ” هرمز ۱۲” که هم اکنون در بندر عباس پهلوگیری کرده است جهت شروع همکاری مشترک با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام شود.

وی گفت: شناور مسافربری مذکور ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۲۵۰ نفر مسافر را دارد که علاوه بر این امکان جابه‌جایی خودرو نیز از طریق این شناور امکان پذیر است.

به گفته وی، در صورت ابراز رضایت‌مندی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از شناور مذکور، تفاهم نامه نهایی جهت همکاری مشترک با شرکت کشتیرانی کیش منعقد خواهد شد.

محسنی اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد راه‌اندازی خطوط مسافربری در مسیر‌های مختلف در خلیج فارس از مقصد سواحل هرمزگان باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توافق چین و روسیه برای افزایش تردد کشتی و ترانزیت کالا در مسیر دریای شمال

پ مهر ۲۷ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت پورت نیوز اعلام کرد: «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه در سفر به چین در پنجمین همایش تجاری انرژی روسیه با اعلام این مطلب یاد‌آور شد: روسیه در بین صادر کنندگان LNG به چین رتبه ۴ را دارد که با افزایش ترانزیت از مسیر […]