پهلودهی یک فروند کشتی «فله‌ بَر» در بندرگاه خمیر برای نخستین بار

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد با اعلام پهلودهی یک فروند کشتی ۶۷ متری «فله‌ بَر» در بندرگاه خمیر افزود: این کشتی به منظور بارگیری و صادرات ۲ هزار و ۵۰۰ تُن سیمان فله از کارخانه سیمان هرمزگان شهرستان خمیر پهلودهی شده است.

وی ادامه داد: این کشتی که از بندرلنگه به صورت خالی از مسیر بندر باسعیدو وارد بندر خمیر شده بود، پس از انجام یک نُرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدک‌ کش پهلودهی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: اسکله دو بندرگاه خمیر دارای هشت متر آبخور بوده و ظرفیت پذیرش کشتی‌ هایی با ۱۰ هزار تُن اعم از فله‌ بر و جنرال کارگو را دارا است.

عباس‌نژاد اظهار کرد: با توجه به امکان سنجی صورت گرفته انتظار می‌ رود تا پایان سال‌ جاری صادرات و واردات از بندرگاه خمیر از مرز دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس دبیرخانه ملی اقتصاد دریا منصوب شد

ی آبان ۱۴ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در حکم علی‌ اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خطاب به محمد حسین علامه آمده است: پیرو دستور معاون اول محترم رئیس جمهور در خصوص واگذاری مسئولیت  دبیرخانه کارگروه ملی اقتصاد دریا به سازمان بنادر و […]