هدف گذاری برای افزایش ۳۰ درصدی حمل کالا توسط ناوگان ریلی در بندرامام

هدف گذاری برای افزایش ۳۰ درصدی حمل کالا توسط ناوگان ریلی در بندرامام

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر با اشاره به احداث چهار پایانه مکانیزه غلات در این مجتمع بزرگ بندری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  و جانمایی  سه پایانه  از این تعداد در جوار محوطه شانتینگ یارد ریلی گفت: با توجه به تعهد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این پایانه‌ها به ارسال بخشی از محمولات غلات از طریق ریل، با هدف تسهیل در سیر حرکت واگن‌های حامل کالا‌های اساسی، زیرساخت‌های ریلی مربوطه از جمله پل روگذر شانتینگ یارد در دست احداث است که این مهم  با هم‌افزایی راه آهن جنوب میسر می‌شود.

گرایلو همچنین افزایش سهم ریلی حمل کالا از بندر به مراکز مصرف را به میزان ۳۰ درصد براساس هدف‌گذاری برنامه‌های توسعه از اهم اهداف سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و افزود: با توجه به بستر‌ها و زیرساخت‌های مربوطه از محل اعتبارات دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث پایانه‌های ریلی، با همکاری و هم‌افزایی فعالان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تعداد سوانح ریلی در بندر امام خمینی خاطرنشان کرد: آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ ایمنی بین نیرو‌های شاغل در این مجتمع بندری می‌تواند تأثیر به سزایی در به حداقل رساندن سوانح داشته باشد و با ترغیب و تشویق تمامی فعالان به رعایت اصول ایمنی می‌توان در آینده نزدیک همزمان با افزایش حجم حمل ریلی، آمار سوانح ریلی را نیز به کمترین میزان رساند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تشکیل کارگروه‌های مشترک بین کارشناسان  راه آهن و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به منظور بررسی معضلات و اتخاذ تدابیر و راهکار‌های مشترک در خصوص حفظ و صیانت از تأسیسات ریلی موجود، تأمین و توسعه زیرساخت‌های لازم و ارتقا و بسط فرهنگ ایمنی و امنیت محمولات واگن‌ها را  از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست عنوان کرد.

بندر امام خمینی با برخورداری از ۱۴۰ کیلومتر راه آهن داخلی نخستین بندر ریل‌پایه در کشور است که با احداث ۲۰ ایستگاه بارگیری ریلی افزایش سهم حمل ریلی را در اولویت‌های خود قرار داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قرارداد ۲۰ ساله خرید گاز ال ان جی آمریکا توسط چین

د آبان ۱۵ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از offshore-technology؛ «جان فوسکو»، مدیر‌عامل شرکت Cheniere Energy در زمینه انعقاد قرارداد گفت: خوشحالیم بر‌اساس روابط بلند‌مدت با شرکت Foran چین که یکی از سریعترین شرکت‌های در حال رشد چین است قرارداد ۲۰ ساله خود را به امضا رساندیم.   اولین تفاهم‌نامه در […]