اجرای سیاست‌های ۹ گانه توسعه دریامحور نیازمند «فرماندهی واحد» است

اجرای سیاست‌های 9 گانه توسعه دریامحور نیازمند «فرماندهی واحد» است

به گزارش مانا، مسعود پل‌مه در مورد ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، اظهار داشت: ابلاغ این سند راهبردی می‌تواند بسیاری از مشکلات و خلاءهای موجود در حوزه دریا که موانع اصلی پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند را برطرف کند.

ا‌جرای سیاست‌های توسعه دریامحور نیازمند تدوین آیین‌نامه و بخشنامه اجرایی و عملیاتی

وی افزود: سیاست های کلی توسعه دریامحور یک سند بالادستی و کلان است تحقق آن نیازمند تدوین آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی و عملیاتی است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه دولت باید نگاه راهبردی برای تدوین آیین‌نامه‌ها به منظور تحقق حداکثری سیاست‌های کلی توسعه دریامحور داشته باشد، عنوان کرد: قطعاً آیین‌نامه‌های تدوین‌شده باید همسو با سیاست‌های ابلاغی کلی توسعه دریامحور به عنوان سند بالادستی باشد و در این صورت شاهد نتایج مطلوب در توسعه دریامحور و اقتصاد کشور، خواهیم بود.

‌دستگاه‌ها در توسعه دریامحور بر اساس یک برنامه مشخص عمل کنند
پل‌مه با اشاره به اینکه توسعه دریامحور موتور محرک اقتصاد کشور است، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف، نیازمند مدیریت و فرماندهی واحد در حوزه دریا هستیم که از صدر تا ذیل دستگاه های مرتبط بر اساس یک برنامه مشخص، عمل کنند.

ضرورت دوری از فعالیت جزیره‌ای و مستقل ارگان‌های مختلف در توسعه دریامحور ‌
وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد فعالیت جزیره‌ای و مستقل ارگان‌های مختلف در حوزه توسعه دریامحور باشیم و هیچ دستگاهی نباید خود محور عمل کند‌، گفت: همه دستگاه‌های ذیربط باید توسط یک مدیریت واحد برای تحقق حداکثری سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند در غیر اینصورت ماحصلی جز تناقض و تعارض منافع در اقتصاد دریا به دنبال نخواهد داشت.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحور یک بسته جامع در شقوق مختلف حمل و نقل است، گفت: باید با هم افزایی بین دستگاه های مختلف شاهد اجرای و ارتباط تمامی بندهای ۹ گانه سیاست های کلی توسعه دریامحور باشیم.

سیاست‌های ابلاغی یک سند کامل و جامع است
پل‌مه با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری یک سند کامل و جامع است و اجرای آن مبتنی بر آیین نامه های اجرایی است، اضافه کرد: اجرای این سیاست های ابلاغی نباید به صورت تشریفاتی و شعارگونه باشد بلکه باید با برنامه‌ریزی هدفمند که مشمول زمان و به دست فراموشی سپرده نشود، فعالیت ها را پیش برد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل یکصد و دهم قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را ۱۶ آبان امسال ابلاغ کردند.

براساس این ابلاغیه قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها را، شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرائی لازم در مهلت شش ماهه ارائه کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

4 بندر بزرگ استرالیا تعطیل شد

ی آبان ۲۱ , ۱۴۰۲
یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۲ سیدابوالفضل جعفری‌نژاد&nbspمترجم بنادر ۴ شهر بزرگ استرالیا شامل سیدنی، ملبورن، بریزبن و فریمانتل، پس از گزارش شرکت حمل‌ونقل و لجستیک بین‌المللی DP World  درباره وقوع یک حادثه امنیتی سایبری، تعطیل شد. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از دیلی میل، دی‌پی ورلد استرالیا که اپراتور […]