اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه برق‌رسانی مجتمع بندری نگین بوشهر

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه برق‌رسانی مجتمع بندری نگین بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  محمد شکیبی نسب با بیان اینکه طرح توسعه بندر بوشهر به سبب محدودیت اراضی در  مجتمع بندری نگین اجرا شده است اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مختلف بندری به همراه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین اجرایی شده است.

وی به پروژه برق‌رسانی در مجتمع بندری نگین پرداخت و با اشاره به تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح بیان کرد: اکنون در مسیر برگزاری انتخاب مشاور نظارت بوده که پس از انتخاب مشاور ذی‌صلاح، انجام اصلاحات و بروزرسانی مطالعات مربوطه و تهیه اسناد مناقصه تا پایان سال انجام خواهد شد.

شکیبی نسب بیان کرد: بلافاصله پس از تهیه اسناد مناقصه، فرآیند انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح توسط معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: مجتمع بندری نگین فرصتی طلایی برای بوشهر است که مجوز لازم برای  احداث تأسیسات زیربنایی، آب، برق، گاز و فیبرنوری در سفر اخیر معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به استان صادر شده است.

وی بیان کرد: این مجتمع بندری اکنون به یکی از کانون‌های مهم و جذب سرمایه‌گذاری در جنوب کشور تبدیل شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در این راستا جاده دسترسی آن نیز با سرعت قابل قبولی در حال احداث است و موافقت لازم برای  شروع فاز دوم پروژه احداث تأسیسات زیربنایی نگین شامل ساختمان آبگیر و اجرای اطفا حریق، آسفالت و سایر موارد مورد نیاز صادر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این مجتمع بندری، پروژه احداث پایانه صادرات و ترانزیت با سرعت خوبی در حال اجرا است که پیش بینی شده این پروژه در سال آینده افتتاح شود.

وی ادامه داد: در مجموع در استان بوشهر اقدام‌های ارزشمندی در راستای اقتصاد دریا محور انجام شده و در سال جاری نیز عملیات اجرایی چند پروژه جدید در بنادر استان آغاز می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: در موضوع ساماندهی تأسیسات دریایی و آغاز عملیات اجرایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر نیز بخش دریایی آن به اتمام رسیده و انتظار داریم سالن آن نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اکنون در استان بوشهر، بنادر بوشهر، گناوه، دیر و کنگان رویه ترانزیت خارجی دارند که با چنین ظرفیتی می‌توان برای رونق ترانزیت، اقدام‌های ارزشمندی را انجام داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر تا دوم آذر

س آبان ۳۰ , ۱۴۰۲
فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و ارتفاع موج خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس هشدار دریایی سطح نارنجی از امروز تا دوم […]
صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر تا دوم آذر