معرفی جاذبه‌های توریسم دریایی در جشنواره اقوام ایران زمین/ برگزاری تور بازدید از جزیره آشوراده همزمان با جشنواره اقوام ایران زمین

معرفی جاذبه‌های توریسم دریایی در جشنواره اقوام ایران زمین/ برگزاری تور بازدید از جزیره آشوراده همزمان با جشنواره اقوام ایران زمین

محمد جوادساوری در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان‌ماه لغایت ۳ آذرماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، ادامه داد: جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که تاکنون در پانزده دوره و به‌صورت سالانه برگزار شده است، امسال نیز با حضور پرشور مردم در قالب قومیت‌های مختلف حول پرچمی واحد برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در استان گلستان از معرفی جاذبه‌های توریسم دریایی در جشنواره اقوام ایران زمین در قالب غرفه‌هایی ویژه خبر داد و گفت: همچنین به منظور معرفی جاذبه‌های توریستی  تنها جزیره دریای خزر، تور بازدید از آشوراده نیز برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و … با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی است و تا سوم آذر ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان در گرگان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، تاکید کرد: هنرمندان صنایع‌دستی از استان‌های سراسر کشور و همچنین گروه‌های موسیقی سنتی و آیینی از اقوام مختلف کشور در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

لازم به ذکر است، جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌ها و رخداد‌های فرهنگی و هنری بزرگ کشور در پانزده دوره باهدف معرفی آداب‌ورسوم و فرهنگ اقوام ساکن در استان گلستان و سراسر ایران اسلامی، ارائه توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی و موسیقی آیینی استان‌های کشور، معرفی فعالان عرصه گردشگری و رونق صنعت گردشگری، معرفی روستا‌های هدف گردشگری، ارائه سوغات اصیل ایرانی، بازی‌های بومی و محلی و … به میزبانی استان گلستان برگزار شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف انبار ۳۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در ساحل ماهشهر

ی آبان ۲۸ , ۱۴۰۲
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی ماهشهر پس از کسب اطلاع در خصوص فعالیت قاچاقچیان سوخت به وسیله دپو در انبار‌های سوختی، بلافاصله به صورت ویژه موضوع را مورد  بررسی قرار دادند. وی گفت: مآموران دریابانی با عزیمت به محل مورد نظر و با […]