بنادر کشور محدودیتی برای پاسخگویی به ظرفیت های تجاری کشور ندارد

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در آئین معارفه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به ظرفیت های بندری در شمال و جنوب کشور گفت: با رشد ظرفیت های تجاری کشور در هر زمینه ای، بنادر شمال و جنوب در حوزه حمل و نقل دریایی محدودیتی برای ارائه خدمات ندارد.

جلیل اسلامی اظهارکرد: باید توجه داشت که دریا یکی از مولفه های مهم توسعه است و فعالیت های اقتصادی همواره متکی به دریا یا برخواسته از دریا خواهد بود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با بیان اینکه دریا را باید به عنوان پشتیبانی برای همه حوزه ها دانست گفت: وظیفه حاکمیتی دریایی و بندری در کشور برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است که این سازمان از سال های گذشته نسبت برابر با وظایفی که دارد به ایجاد ظرفیت های کاربردی در بنادر پرداخته است که این فرآیند همچنان ادامه دارد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ظرفیت دریایی و بخش بندری کشور بیشتر از ظرفیت تجاری موجود است بیان داشت: به همین دلیل ۹۰ درصد صادرات و واردات فعلی کشور از طریق دریا انجام می شود.

اسلامی تصریح کرد: به واسطه ظرفیت های بندری در شمال و جنوب، حجم مبادلات تجاری کشور به هر میزان افزایش یابد؛ بنادر بدون محدودیت آمادگی پاسخگویی به نیازها در حوزه حمل و نقل دریایی را دارند.معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه پروژه های زیرساختی و توسعه‌ای زیادی در بنادر کشور در حال اجرا است ادامه داد: متناسب با شرایطی که در حمل و نقل دریایی دنیا شاهد هستیم، این سازمان طرح های توسعه ای و کاربردی را در دستور کار قرار داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بتاء به عنوان کارفرمای برتر و شرکت نمونه در حوزه های ایمنی، مسئولیت اجتماعی انتخاب شد

ش اردیبهشت ۱۶ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی شرکت بتاء، به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، سی و چهارمین جشنواره استان هرمزگان امسال با حضور “مهدی دوستی” استاندار هرمزگان، “احمد مرادی” نماینده مردم بندرعباس در مجلس، “مجتبی معین وزیری” مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان […]