کاهش سود عملیاتی شرکت‌های بزرگ کانتینری

کاهش سود عملیاتی شرکت‌های بزرگ کانتینری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آلفا‌لاینر؛ خط کشتیرانی مرسک اعلام کرد: در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی با ۲۷ میلیون دلار ضرر مواجه شد که احتمال می‌رود سال ۲۰۲۴ میلادی وخیم‌تر از آن باشد؛ مگر آنکه در سه ماهه چهارم تا حدودی شرایط بهبود یابد.  

براساس این گزارش در‌آمد بخش اقیانوسی حمل‌و‌نقل کانتینری با ۵۶ درصد کاهش به ۷.۹ میلیارد دلار رسید.  

در همین حال سود خالص نیز با ۸۸ درصد کاهش در سطح ۱.۱ میلیارد دلار ثبت شد.  

این گزارش حاکی است شرکت حمل‌ونقل اقیانوسی مرسک با توجه به عملکردی که در ۹ ماه اخیر داشت انتظار دارد روند زیاندهی ادامه یابد.

تحلیلگر مؤسسه آلفا‌لاینر این زیاندهی را ناشی از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار کشتی‌های اقیانوسی می‌داند؛ زیرا نرخ‌ها همچنان به سمت نزولی سیر می‌کنند.  

در ادامه این گزارش آمده است: شرایط به گونه‌ای شده که کشتی‌ها برای جلوگیری از زیاندهی بیشتر به هر نرخی تَن می‌دهند و در تاریخ ۱۵ نوامبر نرخ قرارداد منعقد شده برای حمل کالا نسبت به ماه اکتبر ۱۷ درصد کاهش داشت.  

این گزارش حاکی است که فعالیت‌های لجستیکی مرسک ممکن است جبران زیان‌های حمل‌و‌نقل کانتینری را داشته باشد چراکه از محل فعالیت‌های لجستیکی ۵۴۴ میلیون دلار سود نصیب این شرکت شده است.  

در پایان این گزارش آمده است متأسفانه سهام خطوط کشتیرانی نیز با روند کاهشی مواجه شده است و از قول یک تحلیلگر آلفا‌لاینر یک بازار بد هیچگاه توسط سرمایه گذاران به عنوان یک بازار مهم تلقی نمی‌شود.

                            کاهش سود عملیاتی شرکت‌های بزرگ کانتینری
                                                     جدول مقایسه  درآمد و سود عملیاتی سه شرکت بزرگ اقیانوسی در سه ماهه سوم ۲۰۲۳

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقویت روابط چین و یونان با محوریت توسعه بنادر

ش آذر ۴ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، باید توجه داشت که برای سرمایه گذاران بین‌المللی، اطمینان و ثبات کشور بسیار مهم است و اغلب بر چشم‌انداز آن‌ها در مورد آینده تأثیر می‌گذارد. در این چارچوب، «میتسوتاکیس» پیش‌بینی می‌کند که روابط اقتصادی چین و یونان تقویت شود.در این راستا، یونان بار دیگر در […]