صید آبزیان در آب‌های جنوبی کشور به ۷۲۸ هزار و ۴۲۳ تن رسید/ هرمزگان در صدر بیشترین میزان صید آب‌های جنوبی

صید آبزیان در آب‌های جنوبی کشور به ۷۲۸ هزار و ۴۲۳ تن رسید/ هرمزگان در صدر بیشترین میزان صید آب‌های جنوبی قرار گرفت

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: براساس آخرین آمار ارائه شده طی نیمه نخست امسال، سهم صید استان خوزستان از آب‌های خلیج فارس ۱۷ هزار و ۴۵۹ تن بوده استکه در مجموع ۶ درصد سهم صید آب‌های جنوبی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه سهم صید استان بوشهر از مجموع صیادی آب‌های جنوبی کشور از ابتدای امسال ۱۰ درصد بوده است، گفت: در مجموع صید آبزیان این استان ۲۴ هزار و ۳۳۲ تن بوده است.

وی همچنین سهم صید استان سیستان و بلوچستان از دریای عمان را ۳۲ درصد عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای امسال در دریای عمان ۹۰ هزار و ۴۵۴ تن انواع آبزیان صید شده است.

عباسپور نادری، استان هرمزگان را با ۵۳ درصد سهم صید، در صدر استان‌های جنوبی از نظر بیشترین میزان صید عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ۱۴۶ هزار و ۱۷۸ تن انواع آبزیان از ابتدای سال در آب‌های استان هرمزگان صید شده است.

وی با اشاره به اینکه صید در آب‌های استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان شامل صید کفزیان، سطح زیان ریز، سطح زیان درشت و میگو بوده است، گفت: صید در استان سیستان و بلوچستان به صید کفزیان، سطح زیان ریز و سطح زیان درشت اختصاص داشته است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: در مجموع آمار ارائه شده از صید در ۴ استان مذکور،   ۶۳ هزار و ۲۹۸ تن به صید کفزیان، ۹۸ هزار و ۸۹۶ تن به صید سطح زیان ریز، ۱۱۳ هزار و ۷۷۴ تن به صید سطح زیان درشت و ۲ هزار و ۴۵۵ تن به صید میگو اختصاص داشته است.

وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: در مجموع  از ابتدای امسال شاهد صید ۲۷۸ هزار و ۴۲۳ تن انواع آبزیان در آب‌های جنوبی کشور و صیادی چهار استان ساحلی بوده ایم.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ارقام مذکور که به صید آب‌های جنوبی امسال اختصاص دارد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش صید در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و افزایش صید دراستان‌های بوشهر و هرمزگان را نشان می‌دهد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، یادآور شد: مجموع صید آب‌های جنوبی کشور در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجارت دریایی در بوشهر| روی کاغذ عالی؛ داخل سفره خالی

ی آذر ۵ , ۱۴۰۲
بازار؛ گروه استان ها: بوشهر از استان های ساحلی کشور است که به دلیل طولانی بودن مرز دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، همواره در تجارت دریایی پیشتاز بوده است. در قرن های گذشته، بالغ بر ۱۴ کنسولگری کشورهای مختلف در بندر بوشهر دایر بوده و حجم زیادی از مبادلات […]