امکانات توریسم دریایی در بندر لنگه توسعه می‌یابد/ حمایت از سرمایه گذاران در زمینه توریسم دریایی بندر لنگه

امکانات توریسم دریایی در بندر لنگه توسعه می‌یابد/ حمایت از سرمایه گذاران در زمینه توریسم دریایی بندر لنگه

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد توریسم دریایی و ساحلی در شهرستان بندر لنگه اظهار داشت: سواحل بی نظیر و جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه باعث شده تا هر ساله شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به این شهرستان ساحلی باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: علاوه بر این بندر لنگه با دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی و اینکه عنوان شهر ملی گلابتون را به خود اختصاص داده، پتانسیل جذب گردشگران بیشتری را دارد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با بیان اینکه بندرلنگه بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک و جزیره فارسی بوده و دارای حداقل فاصله با شیخ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله دبی و ابوظبی و شارجه است، بیان داشت: همین ویژگی خاص باعث شده تا توسعه هر چه بیشتر توریسم در این شهرستان ساحلی بیش از پیش ورود توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین وجود ترمینال مسافربری استاندارد در بندر لنگه، امکان سفر‌های دریایی به جزایر خلیج فارس و نیز سفر‌های دریایی بین‌لمللی از جمله به مقصد دبی را فراهم کرده است که همین امر از مهمترین پتانسیل‌های موجود در زمینه توریسم این منطقه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان ساحلی، خاطرنشان ساخت: با وجود ظرفیت دریایی در بندر لنگه باید زمینه را برای سرمایه گذاران گردشگری فراهم  و از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی حمایت کنیم.

به گفته وی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی بندر لنگه زمینه ورود هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ساخت انواع امکانات مرتبط با توریسم ساحلی و دریایی را فراهم خواهد کرد.

محسنی در ادامه  یادآور شد: ایجاد کلوپ ورزش‌های دریایی و ساحلی، رستوارن شناور، مجتمع‌های اقامتی ساحلی و … در نوار ساحلی بندر لنگه می‌تواند زمینه جذب گردشگران بیشتر به این شهرستان ساحلی را ایجاد کند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه آموزش یکی از راه‌های جذب گردشگر است، خواستار مشارکت شهرداری در آموزش جوامع محلی شد و افزود: آموزش گردشگری، توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار جوامع محلی را به دنبال دارد.

محسنی همچنین بر حفاظت بیشتر از بافت تاریخی بندرلنگه تاکید کرد و بیان داشت: بافت‌های تاریخی هویت شهر‌ها هستند و حفظ و احیا بنا‌ها و بافت تاریخی در راستای حفظ هویت شهر با مشارکت شهرداری میسر می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشارکت امارات با روسیه برای توسعه مسیر دریای شمال

د آذر ۶ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، گزارش هفتگی مؤسسه آلفا‌لاینر حاکی است: این قرارداد از یک سو توسط گروه بنادر و لجستیک DP World و از سوی دیگر با آژانس هسته‌ای Rosatom روسیه به منظور همکاری و فعالیت در زمینه توسعه مشترک حمل‌و‌نقل کانتینری به امضا رسید.   این سرمایه گذاری […]