نخستین محموله نفتی از بندر خرمشهر به مقصد امارات بارگیری شد

نخستین محموله نفتی از بندر خرمشهر به مقصد امارات بارگیری شد

به گزارش خبرنگار مانا، علی عسکری در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به صدور مجوز صادرات فراورده‌های نفتی از بندر خرمشهر تصریح کرد: مجوز صادرات ۱۰ هزار تُن فرآورده‌های نفتی (هیدروکربن سبک حاصل از برش اول میعانات گازی پارس جنوبی شیرین‌سازی) معروف به نفتا از بندر خرمشهر به مقصد امارات صادر شد.

وی گفت: با توجه به وجود محدودیت تردد در آبراه اروندرود، این فرآورده‌های نفتی در قالب چهار فروند شناور ۲۵۰۰ تُنی و در چهار مرحله بارگیری و به مقصد کشور امارات بارگیری و صادر شد.

عسکری افزود: بندر خرمشهر از ظرفیت‌های زیادی برای صادرات برخوردار است که از مهمترین آن وجود تجهیزات صادرات فرآورده‌های نفتی است که این ظرفیت فعال شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: فعال شدن صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خرمشهر به کشور امارات، ایجاد اشتغال را به همراه دارد که در پی آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ویژه در امر حمل‌و‌نقل و تخلیه و بارگیری این فرآورده‌های نفتی، برای افراد بومی بستر کار مهیا شده است.

وی گفت: تداوم بستر صادرات فرآورده‌های نفتی به کشور امارات متحده عربی و دیگر کشور‌های همسایه و فعال کردن دیگر ظرفیت و تجهیزات بندر خرمشهر به منظور رونق و توسعه از اهداف اصلی ما است.

به گزارش مانا، خرمشهر تا پیش از شروع جنگ تحمیلی مهمترین و فعال‌ترین بندر تجاری کشور بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۸۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کنگان

ی آذر ۱۲ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالمحمد نادری از توسعه زیرساخت‌های بندر کنگان خبر داد و اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها احداث پروژه‌های بارانداز و انبار مسقف است که آغاز عملیات اجرایی آن در انتظار تأییدیه هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی است. وی اظهار کرد: اداره بندر و […]