دو برابر شدن ترافیک کانتینری در کریدور شمال -جنوب طی سال ۲۰۲۳

دو برابر شدن ترافیک کانتینری در کریدور شمال -جنوب طی سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت پورت نیوز؛ شرکت حمل‌و‌نقل ریلی و لجستیکی (RZD) روسیه از قول یک مقام این شرکت در کانال تلگرامی خود اعلام کرد حجم ترافیک کانتینری در کریدور شمال- جنوب از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون به طور بی‌سابقه‌ای دو برابر شده است.

در این ارتباط «الکسی شیلو» معاون حمل‌و‌نقل ریلی روسیه (RZD) در سفر به آستراخان گفت: پروژه کریدور شمال-‌جنوب که پیش از این بسیاری بر این باور بودند که یک پروژه غیر‌قابل اجرا است، اما سرانجام با همکاری کشور‌ها به مرحله اجرا در آمد که این یک موفقیت بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی افزود: امسال حجم حمل‌و‌نقل کانتینری در تمامی خطوط کریدور شمال-جنوب دو برابر شد و به علت علاقمند شدن اکثر کشور‌ها برای توسعه این کریدور چشم انداز بسیار خوبی برای این پروژه متصور هستیم.  

در ادامه این گزارش آمده است: حمل‌و‌نقل انواع محموله در مسیر‌های کریدور شمال‌-‌جنوب در اکثر شعب آن بالا رفته به گونه‌ای که در شعبه غربی ۷ درصد، در  شعبه ترانس کاسپین ۱۰ درصد و در شعبه شرقی ۲۶ درصد بالا رفت.

گزارشگر پورت نیوز در ادامه گزارش یاد‌آور شد: کریدور حمل‌و‌نقل شمال‌-جنوب یک شریان حیاتی به طول ۷۲۰۰ کیلومتری است که از سن پترزبورگ تا بنادر ایران و هند امتداد دارد.  

این کریدور دارای یک شاخه غربی و شرقی است که هر دو شاخه در سراسر ایران اجرا می‌شود.  

در شعبه غربی حمل بار از طریق جاده و راه آهن از طریق رشت  پیش‌بینی شده و در شاخه شرقی بندر‌عباس نقطه پایانی این کریدور در ایران است که از طریق آن می‌توان کالا را با حمل‌و‌نقل دریایی به هند تحویل داد.

شاخه غربی این کریدور از آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان عبور می‌کند و تردد مستقیم دریایی از روسیه به ایران از طریق دریای خزر به  ویژگی این کریدو‌ر افزوده است.

دو برابر شدن ترافیک کانتینری در کریدور شمال -جنوب طی سال ۲۰۲۳

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عقب‌نشینی قبرس از تبدیل شدن به هاب انرژی مدیترانه

د آذر ۱۳ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، «جورج پاپاناستاسیو»، وزیر انرژی قبرس، در جریان کنفرانس و نمایشگاه مدیترانه شرقی (EMC ۲۰۲۳)، اذعان کرد که قبرس نمی‌تواند به هاب انرژی در شرق مدیترانه تبدیل شود، زیرا زیرساخت‌های لازم را ندارد. این مقام مسئول افزود: « باور دارم که مصر به دلیل منابع گاز […]