تاکید بر استفاده از دانش علمی روز برای کارکنان نیروی دریایی

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: با گسترش حوزه ماموریت در آب‌های دور‌دست، استفاده از علم جدید و روز همچنین استفاده از دانش علمی در سطح کشور بسیار برای نیروی دریایی مهم و ارزشمند است.

به گزارش راد،  اختتامیه ششمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی طب پیشگیری، امداد و درمان بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی ظهر سه‌شنبه در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی(ره) نوشهر امروز برگزار شد.

امیر دریادار بلوچ معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در این آیین گفت: با گسترش حوزه ماموریت در آب‌های دور دست استفاده از علم جدید و بروز و نیز استفاده از دانش علمی در سطح کشور بسیار برای نیروی دریایی مهم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه با حضور نفرات در آب‌های دوردست امکان دسترسی به منابع ساحلی دیگر ممکن نیست، گفت: در صورتی که نفرات بروز نباشند و از مشکلات  باخبر نبوده و آشنایی با آن نداشته باشند مخاطراتی برای جان نفرات خواهد داشت.

وی به حمایت کامل نیروی دریایی از این همایش‌ها اشاره و بیان کرد: امیدواریم دانشمندان و دانش‌پژوهان به صورت مستمر در این همایش‌ها شرکت و موارد را به اشتراک بگذارند تا بتوانیم نیروی دریایی در حد و اندازه ملت شریف ایران داشته باشیم.

دریادار بلوچ در ادامه ضمن بیان اینکه با ورود مهمان ناخوانده ویروس کرونا در زندگی بشر فرشتگان سفیدپوش با رشادت آغوش خود را به جامعه گشودند، افزود: حدود ۳۰۰ شهید از کادر درمان و ۵ شهید از کارکنان نیروی مسلح در این مدت شهید شدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این همایش گفت: مقوله دریا جداگانه است و از لحظه‌ای که یگان وارد دریا می‌شود دسترسی‌ها کوتاه و علم نفرات، تجهیزات و تجارب آن‌ها برای رویارویی با مخاطرات دریا برای جان افراد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازمند جلسات متعدد با وزارت بهداشت و درمان بیان هستیم، گفت: نیروی دریایی همیشه پشتیبان بهداشت و درمان خواهد بود و همچنین برای حفط نفرات این تجارب باید به اشتراک گذاشته شود.

تقدیر از ۵ سخنرانی و ۵ پوستر برتر در همایش ملی و طب پیشگیری

ناخدایکم رضا لاری پور دبیر این همایش در ادامه این آیین گفت: اداره بهداشت و درمان نداجا مفتخر است پس از چهار سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا جمع شریف همکاران فرهیخته و دانشمند را در این همایش حضوری در کنار همدیگر دیده است.

وی گفت: بیش۳۰۰ مقاله وارده و نشست تخصصی و برگزاری ۱۷ کارگاه با حداکثر امتیاز بازآموزی برای گروه‌های هدف، نشان از ترقی و تعالی این همایش نسبت به گذشته است.

دبیر همایش در ادامه با بیان اینکه بدیهی است از امروز با نگاه حل مسئله برای اولویت‌های پزشکی و طبی نیروی دریایی به ویژه در عرصه بین‌المللی و پهنه دریاهای آزاد باید برای همایش‌های آتی برنامه‌ریزی کرد، افزود: حضور همکارانم در گستره کشوری، روسای بیمارستان‌ها و مدیران مدخل در بهداشت و پیشگیری فرصتی است برای یافتن ضعف و قوت و همچنین برنامه‌ریزی با استفاده از فرصت ها برای پیشگیری از تحریم ها است.

ناخدا یکم رضا لاری‌پور گفت: ضمن تشکر از همه داوران، مدیران نشست و اعضای گرانقدر پنل‌ها با داوری مقالات، سخنرانی ارائه شده و پوسترها که با معیارهای نظیر انتخاب موضوع، انتقال پیام مناسب، جزئیات روش مطالعه، طراحی، نمونه‌گیری، تحلیل داده‌ها، دقت مطالعه و محدودیت‌ها، اعلام نتایج به روشنی، بحث و تفسیر، ارائه پیشنهادات و سیاست‌گذاری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این همایش ۵ سخنرانی برتر و ۵ پوستر برتر انتخاب و در معرض تقدیر قرار گرفت، گفت: ضمن سپاس از همه کسانی که مطالب علمی خود را در فرصت کوتاه آغاز و انجام همایش در معرض عموم قرار دادند و امسال نیز تمام فرایند های پذیرش و داوری به صورت سامانه‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این همایش برای آمادگی نیروی متعهد برای انجام ماموریت برگزار می‌شود، افزود: توجه به ارزیابی عوامل موثر بر سلامت به‌ویژه در کارکنان و خانواده نیروی دریایی و استفاده از فناوری نوین و تکنولوژی‌های جدید در تشخیص و درمان ضروری است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید سفیر برزیل از ظرفیت‌های سرمایه گذاری و دریانوردی آبادان

چ اسفند ۱۰ , ۱۴۰۱
  به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، «لودمار گونسالوس آگیلار نتو» با اشاره به اینکه قابلیت‌های مجموع بنادر استان خوزستان از سوی کشور برزیل در حال بررسی است گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در بندر آبادان و همچنین ظرفیت دریانوردی در اروندرود نیز بخشی […]