آسیا پیشتاز در تولید و جایگزین کردن سوخت‌های سبز به جای سوخت فسیلی

آسیا پیشتاز در تولید و جایگزین کردن سوخت‌های سبز به جای سوخت فسیلی

به گزارش گروه بین الملل مانا، بر‌اساس آمار‌های منتشر شده از سوی مؤسسه متانول در سایت پورت نیوز هم اکنون اداره بنادر سنگاپور به عنوان بزرگترین هاب سوخت سبز آسیایی در جهان مطرح است، به گونه‌ای که از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی فروش LNG در این هاب منطقه‌ای ۹ برابر شده و فروش متانول ۵.۵ برابر بالا رفته است.  

بر‌اساس این گزارش در شرایط فعلی  ۲۵ کشتی با سوخت متانول در سراسر جهان فعالیت می‌کنند و ۱۶۵ کشتی در دست سفارش ساخت قرار دارد.

بر‌اساس پیش‌بینی مؤسسه پژوهشی متانول تعداد کشتی‌هایی که تا سال ۲۰۳۰ میلادی مجهز به سوخت متانول خواهند شد به ۱۲۰۰ فروند خواهد رسید و جالب توجه این است که بیشتر کشتی‌های مجهز به سوخت متانول کشتی‌های کانتینری خواهند بود که از مراکز بانکرینگ آسیا سوخت‌گیری می‌کنند.

در این راستا کشور‌های آسیایی تلاش‌های خوبی برای تولید و تهیه سوخت سبز از خود نشان می‌دهند که کشور‌هایی مانند قطر، روسیه و چین از جمله کشور‌هایی هستند که در تولید سوخت‌های سبز فعالیت‌های خوبی از خود نشان می‌دهند، اما ایجاد مراکز بانکرینگ به یک سری از امکانات و تجهیزات نیازمند است که در کشور‌های تولید سوخت ممکن است احداث آن میسر نباشد به همین جهت کشور‌هایی مانند چین، ژاپن، سنگاپور، روسیه، امارات، عمان، مالزی، کره جنوبی، ویتنام، هند و… در این زمینه پیشتاز هستند.

از مراکز غیر آسیایی  که می‌توان  برای توسعه انرژی‌های جایگزین نام برد کانال سوئز می‌باشد که در حال جذب سرمایه گذاران زیادی برای تولید هیدروژن سبز است.

در همین حال طراحی کشتی‌های جدید به منظور مجهز کردن آن‌ها به سوخت سبز در آسیا همچنان توسط کشور‌های چین، کره، ژاپن، روسیه و هند نیز ادامه دارد؛ برای مثال شرکت کاسکو اخیراً طرح‌های جدید توسعه کشتی‌های سبز‌تر را با استفاده از متانول و آمونیاک به نمایش گذاشته است.  

بدین ترتیب صنعت حمل‌و‌نقل دریایی در حال تجربه تغییرات جدیدی است که صنعت کشتیرانی آینده را با سوخت‌های سبز و طراحی کشتی‌ها رقم خواهد زد.  

«لییا یانگ یانفنگ» رئیس شرکت کشتیرانی کاسکو در شانگهای گفت: ما باید از سوخت پاک برای ا‌رتقا صنعت کشتیرانی استفاده کنیم به همین جهت طراحی کشتی‌های جدید با سوخت سبز و طراحی بادبان‌های با ارتفاع بلند را برای کاهش مصرف سوخت در دست اقدام داریم.  

وی از آمونیاک و متانول برای استفاده در صنعت کشتیرانی نام برده و معتقد است انرژی آمونیاک حتی ارزانتر از متانول سبز خواهد بود.

وی در پایان گفت: در حال ساخت کشتی‌های کانتینری بزرگ و کشتی‌های فله برای حمل سنگ معدن با استفاده از سوخت آمونیاک هستیم که به زودی رونمایی خواهند شد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرانه مصرف آبزیان ایرانی‌ها به ۱۴ کیلوگرم رسید

ش آذر ۱۸ , ۱۴۰۲
سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طبق آمار‌ها سرانه مصرف آبزیان برای هر نفر ۱۴.۱ کیلوگرم است که این رقم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک کیلوگرم بوده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: همچنین بر‌اساس آخرین آمار به دست […]