توقیف شناور تجاری حامل ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبراه اروندرود

توقیف شناور تجاری حامل ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبراه اروندرود

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی آبادان در حین گشت دریایی در اروندرود، به یک فروند شناور تجاری که عازم بندر آبادان بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: مأموران دریابانی پس از بازرسی از این شناور، بیش از ۱۸۰ هزار متر پارچه خارجی، ۶۷۲۰ قوطی انرژی زا، ۹۲۴۰ عدد کمپوت آناناس و ۱۰۰۸ عدد شربت بدون مانیفست و اسناد گمرکی کشف کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه چهار متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: شناور تجاری حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاه‌های دریابانی منطقه هدایت شدند.

سردار پاکباز افزود: این محموله کالای قاچاق در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود و بنا بود به صورت غیرقانونی پس از ترخیص روانه بازار‌های داخلی شود.

وی بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخلی وفق فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر سواحل دریایی و آبراهی همواره با پدیده قاچاق روبه‌رو بوده است.

در سال جاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در محدوده آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان کشف و ضبط شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر مواج شد

ش آذر ۱۸ , ۱۴۰۲
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح زرد خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا دو روز ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه هشدار دریایی سطح زرد […]