خداحافظی غول کشتیرانی با حمل‌ونقل خودرو

طبق یک تجزیه‌وتحلیل جدید، در سال ۲۰۲۴ احتمال ادغام در صنعت حمل‌ونقل خودروی اروپایی به‌دلیل «افزایش جهانی تقاضای حمل خودرو و خروج شرکت مرسک، بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان، از این صنعت در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از شیپینگ واچ، براساس پیش‌بینی Vessels Value، شرکت‌های حمل‌ونقل خودرو در سال ۲۰۲۴ نیز مانند سال‌های گذشته، شاهد افزایش حجم حمل‌ونقل خودرو و سالی پررونق خواهند بود. همچنین خروج مرسک از شرکت بزرگ حمل‌ونقل خودرو نروژی Höegh Autoliners می‌تواند زمینه را برای ادغام در صنعت حمل‌ونقل خودرو فراهم کند.

طبق تحلیل جدید  این پایگاه داده کشتیرانی، یکی از رقبای شرکت Höegh Autoliners  ممکن است فروش سهام مرسک را در این شرکت فرصتی برای رشد بیشتر در صنعت حمل‌ونقل خودرو ببیند؛ زیرا این شرکت می‌تواند با ادغام با شرکت دیگر، ظرفیت حمل‌ونقل خود را افزایش دهد و به بازارهای جدیدی دسترسی یابد. این امر به‌دلیل انتظار افزایش نرخ‌های حمل‌ونقل خودرو در سال آینده تا بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار در روز است.

علاوه بر فرصت‌های رشد، ادغام می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا در برابر تهدیدات جدید در بازار نیز مقاومت کنند.

ادغام شرکت‌های کشتیرانی در راه است

آندریا دی لوکای، تحلیلگر ارشد تجاریVessels Value، می‌گوید: «در سال‌های آینده، ممکن است شاهد ادغام شرکت‌های کشتیرانی اروپایی باشیم. این ادغام به‌دلیل ظهور چین به‌عنوان یک رقیب جدید در شناورهای RoRo و بازیگری جهانی در صنعت حمل‌ونقل خودرو است که وضعیت موجود را تهدید می‌کند..»

گریمالدی(Grimaldi)  ایتالیا یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند در این ادغام‌ها نقش داشته باشد. این شرکت، بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل RoRo و خودرو در جهان است و ارزش ناوگان آن به ۱۰.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

آندریا دی لوکای می‌نویسد: «خروج مرسک از هوگ اوتولاینرز فرصتی عالی برای رقیبی مانند گریمالدی  است تا وارد این عرصه شود. این شرکت قطعاً پول لازم را دارد و ما معتقدیم که سهامداران نیز با این تصمیم موافقت خواهند کرد.»

این تحلیلگر که تا پایان سال ۲۰۲۲ با شرکت گریمالدی همکاری می‌کرد، اخیراً به‌عنوان مدیر لجستیک تجاری و عملیاتی در این شرکت فعالیت داشت.

Vessels Value  تأکید می‌کند که انتظار دارد تقاضای گسترده‌ای برای خرید سهام هوگ اوتولاینرز وجود داشته باشد و شرکت‌های زیادی برای خرید سهام آن اقدام کنند. انتظار می‌رود که این شرکت در بازار حمل‌ونقل خودرو، در سال ۲۰۲۴ و پس از آن نیز به رشد خود ادامه دهد. این عوامل می‌تواند باعث افزایش ارزش سهام هوگ اوتولاینرز شود.

شرکت‌های حمل‌ونقل خودروی اروپایی در حال حاضر از نرخ‌های بسیار بالایی برای حمل‌ونقل خودرو برخوردار هستند. این امر به‌دلیل افزایش تقاضا برای حمل‌ونقل خودرو در سراسر جهان است که به عوامل مختلفی مانند رشد اقتصادی، افزایش جمعیت و تغییر الگوهای مصرفی وابسته است.

خروج شرکت مرسک از صنعت حمل‌ونقل خودرو، می‌تواند به‌دلیل نرخ‌های رکورد بالای حمل‌ونقل خودرو به کاهش این ظرفیت در بازار جهانی منجر شود. این امر می‌تواند به‌دلیل احتمال افزایش قیمت حمل‌ونقل خودرو، برای شرکت‌های تولیدکننده خودرو نیز چالش‌برانگیز باشد.

از سوی دیگر چین در حال تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در صنعت حمل‌ونقل خودرو است که می‌تواند تهدیدی برای شرکت‌های اروپایی باشد و ادغام شرکت‌های کشتیرانی اروپایی می‌تواند به آنها کمک کند تا در برابر این چالش مقاومت کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزئیات ایجاد ۲۷ شهر ساحلی در جنوب کشور

ج آذر ۲۴ , ۱۴۰۲
به گزارش بازار، ‌ یکی از سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه توجه به توسعه اقتصادی دریا محور است، در حالی که کشور ایران در شمال و جنوب کشور به دریا متصل است و به ویژه در جنوب کشور به آبهای آزاد جهان راه دارد، ‌ اما توسعه دریا محور تا […]