توقیف نفتکش آمریکایی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران

به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که به‌دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح امروز با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضائی است.

واکنش مقام‌های نظامی آمریکا به توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران

شبکه فاکس نیوز امروز به نقل از ۲ مقام نظامی آمریکایی تایید کرد  که نیروهای ایرانی یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کردند.

این رسانه آمریکایی گزارش داده نفتکش سوئز راجان در مرکز اختلافات بین آمریکا و ایران قرار داشت و در پی آن ایالات متحده یک میلون بشکه از نفت خام ایران را توقیف کرد.

پیش از اعلام ایران، سازمان تجارت دریایی انگلیس خبر داده بود گزارش‌هایی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۵۰ مایلی دریایی شرق سواحل عمان و ورود چند فرد مسلح به یک کشتی در نزدیکی عمان دریافت کرده است.

این اقدام ایران در حالی است که پس از حمله نیروی دریایی آمریکا به قایق‌های متعلق به ارتش یمن در دریای سرخ، نیروهای مسلح یمن نیز با حمله‌ای ترکیبی متشکل از پهپادها و موشک به این حمله پاسخ دادند و کشتی آمریکایی را هدف قرار دادند.

آمریکا اما مدعی است که با کمک یک ناو انگلیسی، پهپادها و موشک‌ها را سرنگون کرده است.

پس از حمله آمریکا به نیروی دریایی ارتش یمن نیز خبرها مبنی بر اینکه ایران ناوشکن البرز را در دریای سرخ مستقر کرده است، به سرخط خبرهای رسانه‌ها تبدیل شد.

 

شبکه «سی‌بی‌اس» امروز خبر داده ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا مستقر در بحرین که وظیفه گشتزنی در منطقه را برعهده دارد، به پرسش این رسانه درباره اقدام ایران پاسخ نداده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزایر کشور ثروت و ظرفیتی در جهت توسعه گردشگری و اقتصاد دریا محور هستند

پ دی ۲۱ , ۱۴۰۲
به گزارش بازار، محمد مخبر در این جلسه با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای نسبت به توسعه و عمران جزایر ایران دارد، گفت: جزایر جمهوری اسلامی در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور هستند. معاون اول رییس […]