افزایش عوارض کانال سوئز برای سال ۲۰۲۲

افزایش عوارض کانال سوئز برای سال ۲۰۲۲

به گزارش مرین‌پرس؛ دریاسالار “سامه رابعه” رئیس اداره کانال سوئز با اشاره به اینکه پس از انسداد کانال توسط یک کشتی بزرگ کانتینری، ترانزیت  در این کانال به رکورد جدیدی دست یافته است اعلام کرد: با در نظر گرفتن همه متغیر‌های مربوط به صنعت کشتیرانی، شاخص‌های تجارت دریایی همچنین استراتژی بازار‌یابی، قیمت گذاری متعادلی را برای سال ۲۰۲۲ در مسیر‌های مربوط به این کانال در نظر گرفتیم.

وی یاد‌آور شد: کشتی‌های کروز در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیشترین آسیب را از محل کرونا دیده‌اند و همچنین کشتی‌های حامل گاز LNG نیز از افزایش نرخ تعرفه‌ها برای سال ۲۰۲۲ معاف هستند.

به گفتۀ رئیس اداره کانال سوئز تصمیم برای افزایش تعرفه‌ها پس از آن اتخاذ شد که کانال سوئز رکورد جدیدی را به منظور ترانزیت کشتی در ماه اکتبر به ثبت رساند. به گونه‌ای که تعداد کشتی‌های ترانزیتی از این کانال در این ماه به  ۱۸۴۷ ترانزیت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: کانال سوئز بالاترین ترانزیت روزانه خود را در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ به ثبت رساند که ۸۷ کشتی با ۴.۵ میلیون تن کالا از آن عبور کردند.

از سوی دیگر در طول ۱۰ ماه سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱۷۰۲۰ کشتی از این کانال عبور کردند که این رقم در ۱۰ ماهه ۲۰۲۰، ۱۳۸۰ کشتی بود.

وی در پایان گفت: درآمد کانال از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون با افزایش ۱۲ درصدی به ۵۵۱ میلیون دلار رسید.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از تله چپ‌ها دور شو

ش آبان ۱۵ , ۱۴۰۰
اکونومیست در این مقاله آورده است: «دو تا از کتاب‌های بهتری که برای جورج واشنگتن اختراع شده‌اند، عنوان مشترکی دارند: «ریاست غیرممکن». جرمی سوری در مورد اخیر می نویسد، حتی تواناترین روسای جمهور نیز محکوم به شکست هستند: «محدود کردن شکست و دستیابی به چیزهای خوبی در این مسیر – این […]