خودداری مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده به یار‌دهای اوراق

خودداری مالکان از اعزام کشتی‌های فرسوده به یار‌های اوراق

به گزارش مرین‌پرس؛ “آنیل شارما” مدیر اجرایی Global Marketing Systems (GMS) در گفتگو با سایت خبری لویدز‌لیست با اشاره به این موضوع که مالکان کشتی ترجیح می‌دهند به جای اوراق کشتی‌هایی که سن آن‌ها بالا است، به تخلیه و بارگیری کالا از طریق این قبیل کشتی‌ها اقدام کنند به همین دلیل از سال گذشته تا کنون نرخ اوراق کشتی‌ها به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال اخیر رسیده است.

این در حالی است که با روی کار آمدن کشتی‌های سبز که  تمامی مدیران خطوط کشتیرانی مصمم هستند وارد این چرخه جدید کشتی‌های سبز شوند، حمل و نقل دریایی باید از ناوگان پیر و فرسوده فعلی خلاص شود.

وی در ادامه یاد‌آور شد: با احتساب ورود کشتی‌های جدید به عرصۀ جابه‌جایی کالا‌ها حجم بازیافت کشتی‌ها تا سال ۲۰۲۸ باید چهار برابر افزایش یابد در حالی‌که گام‌های سست مالکان کشتی در جهت اعزام کشتی‌ها به یارد‌های اوراق  باعث کُندی در تحقق این اهداف می‌شود.

وی پیشنهاد کرد کشور‌های ساحلی، مدیران خطوط کشتیرانی و مدیران اجرایی بخش حمل و نقل دریایی و بندری باید تسهیلاتی را برای بازیافت کشتی‌ها اختصاص دهند تا کشتی‌هایی که عمر آن‌ها به سر رسید‌ه به یارد‌های اوراق اعزام شوند و به جای آن‌ها کشتی‌های سبز با فنّاوری‌های جدید وارد عرصه خطوط بین‌الملل شوند.

وی در ادامه معتقد است اعزام کمتر کشتی‌ها به یارد‌های بازیافت باعث شده تا نرخ بازیافت کشتی‌ها به پایین‌ترین حد برسد که همین کار نیز باعث می‌شود تا مالکان کشتی ترجیح دهند که به جای اوراق از کشتی‌ها تا حد توان خود استفاده کنند که این کار دقیقاً قانون ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی دریانوردی و مقررات کربن زدایی را زیر سوأل می‌برد.

در این ارتباط “ریچارد مید” تحلیلگر لویدز‌لیست نیز با اشاره به اینکه حمل‌و‌نقل دریایی با ورود کشتی‌های سبز به عرصه جابه‌جایی کالا چاره‌ای جز خروج کشتی‌های قدیمی ندارد و مقاومت برخی مالکان کشتی در این زمینه جای، اما و اگر‌های زیادی دارد به نظر می‌رسد  در این زمینه باید فشار‌های نظارتی به منظور قانع کردن مالکان کشتی با برنامه‌های حمایتی ادامه یابد تا صنعت حمل‌و‌نقل دریایی به. سوی یک رویکرد مشارکتی‌تر پیش برود

وی در پایان پیش‌بینی می‌کند کارشناسان IMO، تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی و نمایندگان مؤسسات رده‌بندی با نظر‌سنجی دنبال پاسخ به این سوال باشند که چرا در حال حاضر مالکان کشتی حاضر به اسقاط کشتی نمی‌شوند.

بررسی نتایج این نظر‌سنجی می‌تواند برنامه مفیدی را بر سر راه صنعت حمل‌و‌نقل دریایی قرار دهد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دنبال هشدارهای هواشناسی/ تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش خسارات

س مرداد ۴ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ناصر روانبخش اظهار کرد: در این راستا ضمن آماده باش نیروها نسبت به تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل و اخذ تدابیر پیشگیرانه در برابر حوادث احتمالی با هدف جلوگیری از […]