گوی شناور بخش زودهنگام طرح پایانه جاسک آماده بارگیری شد

گوی شناور بخش زودهنگام طرح پایانه جاسک با موفقیت آبگیری، هایدروتست و آماده بارگیری شد.

گوی شناور بخش زودهنگام طرح پایانه نفتی جاسک
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، وحید مالکی سرپرست طرح پایانه جاسک با اشاره به تکمیل ساخت این گوی شناور (SPM) در یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر گفت: این گوی شناور بر اساس تقدم‌های عملیاتی، آماده بارگیری و حمل به موقعیت نصب شد.

مالکی با اشاره به پایان عملیات آبگیری، هایدروتست و تست گردش این SPM با هدف راه‌اندازی بخش زودهنگام طرح پایانه جاسک، تصریح کرد: ظرفیت طراحی این گوی شناور ۷۰۰۰ مترمکعب بر ساعت معادل یک میلیون بشکه در روز انتقال و بارگیری نفت خام و میعانات گازی است.

سرپرست طرح پایانه جاسک با بیان اینکه گوی شناور بخش زودهنگام این طرح با حضور مؤسسه‌های رده‌بندی و بازرسی دریایی تست و آماده انتقال شد، افزود: براساس برنامه تعیین‌شده، این SPM دی‌ماه امسال، بارگیری و به موقعیت نصب منتقل می‌شود.

به گزارش مارین‌پرس، طرح پایانه جاسک در مجموع شامل سامانه‌های اندازه‌گیری یا میترینگ نفت خام، ۶ رشته خطوط لوله زیردریایی و ۳ گوی شناور است که در فاز نخست، با هدف بهره‌برداری زودهنگام از طرح تا پایان امسال یک مجموعه میترینگ، دو رشته خط‌ لوله ۳۶ اینچ، منیفولد دریایی و یک گوی شناور در دستور کار راه‌اندازی قرار دارد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش از ۹۰ درصد از تجهیزاتی که گلوگاه بود امروز در نیرو دریایی تولید شده است

د شهریور 24 , 1399
امیر دریادار حسین خانزادی گفت: بیش از ۹۰ درصد از تجهیزاتی که گلوگاه بود امروز در نیرو دریایی تولید شده است. بیش از ۴۰۰ قطعه را جهاد خودکفایی نیروی دریایی تولید کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تجهیزات بسیار پیچیده‌ای را برای ما تولید کردند که این‌ها موجب احساس غرور برای ماست.
امير دريادار حسين خانزادی فرمانده نيروی دريايی راهبردی ارتش بر روی عرشه ناو جماران

شاید برای شما جالب باشد