سکوی 1000 تنی شماره 8 میدان هندیجان نصب شد+فیلم

سکوی سرچاهی 1000 تنی شماره 8 میدان هندیجان شرکت نفت فلات قاره ایران در محل مورد نظر نصب شد.

نصب سکوی 1000 تنی شماره 8 میدان هندیجان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 به گزارش مارین‌پرس، با نصب این سکو، تولید در یکی از قدیمی‌ترین میادین نفتی خلیج‌فارس افزایش می‌یابد.

عملیات نصب این سکو با رعایت همه نکات ایمنی و استانداردهای بین‌المللی رایج در بخش فراساحل انجام شده و پیمانکاران مربوطه نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایمنی نسبت به انجام آن اقدام کرده‌اند.

این پروژه به طور کامل توسط کارشناسان و متخصصان توانمند داخلی و پیمانکاران حوزه فراساحل کشور به انجام رسیده است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سکوی شماره 7 میدان هندیجان نیز هفته آینده در موقعیت مورد نظر نصب خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با نصب سکوهای سرچاهی 7 و 8 میدان هندیجان در مجموع 20 هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید از این میدان افزوده شود.

با نصب این سکوها در آینده، فرازآوری چاه‌ها برای تولید مصنوعی با تزریق آب، گازرانی یا پمپی کردن چاه‌ها اجرایی شده و با توجه به اینکه در این سکوها برق و امکانات ایمنی لازم وجود دارد، با استفاده از روش‌های ثانویه، میزان تولید نفت نیز افزایش می‌یابد.

این میادین از معدود میادینی هستند که عملیات شیرین‌سازی نفت‌خام در بدو تولید و در سکوی تولید میدان بهرگانسر انجام می‌شود. با نصب این سکوها، دسترسی به چاه‌ها بیشتر می‌شود و ایمنی چاه‌ها نیز با توجه به وجود تاسیسات سرچاهی نصب شده از جمله پنل کنترل و ایمنی سرچاهی، سیستم‌های اعلام حریق، سیستم‌های کنترل چاه‌ها و سیستم‌های برق و ابزاردقیق از سطح کیفی و ایمنی بالاتری برخوردار خواهد بود.

از سختی‌های نصب این سکوها وجود 7 چاه تولیدی در سکوی 7 و 4 چاه در سکوی 8 است. همچنین عمق کم آب انجام عملیات را در ساعات محدودی از شبانه‌روز ممکن می‌کند و نیاز به شناور‌های با آبخور کم دارد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتیرانی پایدار برای سیاره پایدار

پ مهر 3 , 1399
روز جهانی دریانوردی، سالانه در تاریخ ۲۴ سپتامبر، به‌منظور نشان دادن سهم صنایع بین‌المللی دریایی در اقتصاد جهان، به‌ویژه کشتیرانی برگزار می‌شود. روز جهانی دریانوردی بر اهمیت ایمنی کشتیرانی، امنیت دریایی و محیط دریایی تمرکز دارد. مراسم این روز توسط سازمان ملل و از طریق سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) برگزار می‌شود.
کشتیرانی پایدار برای سیاره پایدار - شعار روز جهانی دریانوردی 2020

شاید برای شما جالب باشد