رایزر خط اصلی انتقال نفت میدان رشادت با موفقیت تعویض شد

در روزهای گرم و شرجی تابستان، بخشی از خط لوله انتقال نفت سکوی R4 با همت کارکنان غیور و زحمتکش منطقه لاوان تعویض شد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 به گزارش مارین‌پرس، فریبرز ادراکی رییس سکوی رشادت در این‌باره گفت: در سازه‌های دریایی و خطوط لوله، بخش‌هایی که در ناحیه جزر و مدی قرار دارند همیشه در معرض آسیب‌های شدید محیطی قرار داشته و نیاز به توجهاتی خاص در طراحی، تعمیر و نگهداری دارند.

وی افزود: سکوهای دریایی معمولاً برای طول عمری 25 ساله طراحی و ساخته می‌شوند که در این بین سکوی رشادت با قدمتی بیش از 50 سال یکی از تاسیسات رکورددار فراساحلی در آب های نیلگون خلیج فارس است.

به گفته ادراکی، به دلیل فرسودگی و ایجاد خوردگی در سطوح بیرونی، چندین بار این خط به صورت موقت تعمیر و همزمان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای جهت نوسازی و تعویض آن در دستور کار قرار گرفت. برای انجام این عملیات باید خط قدیمی پس از ایمن‌سازی در زمان جزر کامل از پایین‌ترین قسمت ممکن بریده و بعد از آماده‌سازی، قطعه جدید روی آن جوشکاری و در سرویس قرار می‌گرفت.

وی افزود: مهار خط و جلوگیری از سقوط به قعر دریا پس از جدا شدن از سکو، فراهم نمودن شرایط ایمن جهت انجام جوشکاری و برشکاری، محدودیت زمان کار با توجه به پدیده جزر و مد، رطوبت بسیار بالا در سطح آب و گرمای طاقت‌فرسای مردادماه از چالش‌های جدی این پروژه افتخارآفرین بود. با انجام برنامه‌ریزی‌های گسترده و ایجاد هماهنگی بین واحدهای عملیاتی منطقه و در نهایت بازدید مهندس علی‌آبادی رییس منطقه لاوان از سکو، این پروژه آغاز شد.

رییس سکوی رشادت گفت: فعالیت‌های چشمگیر همکاران تعمیرات زیر آب در مهار رایزر، طراحی، ساخت و نصب فریم نگهدارنده در زیر آب و همکاری در برش لوله در ناحیه جزر و مدی و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی گروه تعمیرات منطقه و سکو در ایمن‌سازی، نصب و جوشکاری، انجام این پروژه بزرگ را امکان‌پذیر ساخت.

ادراکی همچنین از همه واحدهای منطقه به‌ویژه ایمنیHSE ، بازرسی فنی، عملیات دریایی، تدارکات و امور کالا و امور اداری که با تمام توان پشتیبانی این عملیات سخت و دشوار را به خوبی انجام دادند تشکر و قدردانی کرد.گفتنی است، سکوی رشادت در زمان جنگ تحمیلی بارها مورد حملات ناجوانمردانه دشمنان قرار گرفته و دو شهید به نام‌های کریمیان و مصدق عباسی تقدیم انقلاب کرده است.

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل