ضرورت تسریع در احداث پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: احداث و راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد و نجات دریایی شهرستان باتوجه به حادثه خیزبودن و تردد صدها شناور تجاری و صیادی بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش راد، سیف الله غلامی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های دریایی از قبیل تجاری و صیادی در شهرستان گناوه احتمال حوادث ساحلی و دریایی وجود دارد که در این زمینه پایگاه امداد و نجات دریایی هلال احمر گناوه در سال‌های گذشته فعال بود و بیشترین فعالیت‌ها را هم داشته اما هم اینک به علت نداشتن زمین جهت احداث تعطیل است.

وی افزود: باتوجه به اینکه ساختمان قبلی این پایگاه به علت قرار گرفتن در مسیر خیابان ۳۰ متری خیابان خور و وقوع سوانح متعدد در این نقطه خطرناک ترافیکی، قرار داشت نیاز به بازگشایی داشت که با توافق مسئولان وقت با شهرداری تخریب و فعالیت این مرکز مهم متوقف شد.

وی گفت: پایگاه امدادو نجات دریایی گناوه از زمان مستقرشدن در ساختمان قبلی از سال ۸۸ به عنوان اولین پایگاه دارنده ساختمان در کشور، نقش مهمی در امدادرسانی در سوانح دریایی و طرح های نوروزی داشت که پس از حدود بیش از یک سال به علت نداشتن ساختمان جدید، غیرعملیاتی شده و نمی‌تواند فعالیت کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه بیان کرد: یکی از موانع احداث پایگاه جدید امداد و نجات دریایی نبود زمین مناسب در کنار دریا است که پیگیری‌های خوبی توسط فرماندار شهرستان و مدیرعامل جمعیت استان با راه و شهرسازی انجام و قول‌هایی داده شد و باید هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی بیان کرد: یک قطعه زمین جهت احداث این پایگاه مشخص شده اما روند واگذاری نیازمند مسیری قانونی و تعامل و همکاری اداره مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط است.

غلامی ادامه داد: ساختمان پایگاه باید در کنار دریا باشد تا در صورتی که اتفاقی به وقوع پیوست، امدادرسانان بتوانند خودرا به موقع سر صحنه برسانند.

ضرورت تسریع در احداث پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: هلال احمر یک نهاد مردمی، غیردولتی و بین‌المللی است و وظایف مهمی که در کاهش آلام مردم و افزایش سلامت روح و جسم ایفا می‌کند، برعهده دارد.

وی به عمده فعالیت‌های این جمعیت هلال احمر گناوه اشاره کرد و افزود: آمار فعالیت این جمعیت شامل طرح نوروزی باتوجه به حجم گسترده گردشگران و مسافران و دیگر فصول سال بوده که لازم به اطلاع رسانی است.

غلامی بیان کرد:در طرح نوروزی، سه ایستگاه در سطح شهرستان شامل کنار ساحل گناوه، ورودی بندرریگ و روستای جزیره بندرریگ مستقر و خدمات متعددی شامل آموزش کمک های اولیه و پیشگیری و امدادرسانی به هموطنان ارایه دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه یادآور شد: ایستگاه نوروزی هلال احمر در ورودی بندرریگ توانست رتبه برتر استان بوشهر را در ارائه خدمات از طریق آرا هم‌وطنان در سامانه اینترنتی که بدین منظور راه اندازی شده بود، کسب کند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر گناوه دارای کانون دانش آموزی، دانشجویی و طلاب است که همگی آنها فعال هستند.

وی تعداد امدادگران و نجاتگران درجه دار را حدود ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: پایگاه امداد و نجات بینک از پایگاه‌های فعال شمال استان بوشهر است که در سال گذشته خدمات متعددی ارایه کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه بیان کرد: پارسال این پایگاه به ۸۲ مصدوم ناشی از ۴۱ فقره تصادف بدون منجر به فوت خدمات رسانی کرد و از این مجموع ۲۷ نفر سرپایی و ۳۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و هشت مورد رهاسازی از خودرو به عمل آمد.

غلامی یادآورشد: در این پایگاه همچنین ۱۲۵ نفر مراجعه حضوری و ۱۱۹ نفر اسکان اضطراری یافتند.

وی گفت: در نوروز امسال باتوجه به حجم زیاد مسافر و گردشگر، جمعیت هلال احمر با استقرار یک دستگاه قایق در دریا و بکارگیری نیروها، ۹ نفر را از غرق شدن نجات داد، یک نفر نیز احیای قلبی شد و ۱۹ گمشده را به خانواده ها تحویل داد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: ۱۲ فقره امدادرسانی در زمان بارندگی، توزیع مواد غذایی و زیستی به ۲۷۳ خانوار و حمایت و مساعدت به بیماران نیازمند در قالب درمان و دارو به میزان ۳۰۰ میلیون تومان را از دیگر عملکرد مهم جمعیت هلال احمر گناوه در سال گذشته عنوان کرد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقدیر فرمانده کل ارتش از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

چ اردیبهشت 27 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه با گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، صبح امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم‌ موسوی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر  با اهدای تندیس و لوح سپاس […]
تقدیر فرمانده کل ارتش از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: