توقف ۶ روزه صید میگو برای ۲۲۰۰ لنج و قایق صیادی در آب های استان بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عقیل امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صید و صیادی از مهم ترین مشاغل بندر نشینان است و در استان بوشهر، بیش از ۶۰۰ لنج و ۱۶۰۰ قایق مجوزدار در صید ماهی و میگو مشارکت دارند.

وی افزود: اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در دو سال اخیر در این استان رونق بسیار خوبی داشته و بحمدالله اشتغال قابل قبولی نیز از این حوزه ایجاد شده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: ساماندهی صیادان و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ذخایر دریایی از برنامه های شیلات استان بوشهر است و در این مسیر اقدامات ارزشمندی اجرایی و عملیاتی شده است.

امینی از تعطیلی صید و صیادی به مدت ۶ روز در آب های استان بوشهر خبر داد و گفت: طرح دریابست به مدت ۶ روز از ۱۱ تا ۱۶ مرداد در آب های استان بوشهر انجام می شود.

وی اضافه کرد: دریابست علاوه بر اینکه به بهبود وضعیت ذخایر دریایی کمک می کند، فرصتی برای صیادان استان به منظور تعمیر و ساماندهی ادوات صید و صیادی است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر افزود: با شیلات استان های هرمزگان و خوزستان نیز هماهنگی شده تا در آب ها و صید گاه های مشترک با استان بوشهر، مراقبت کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای قرارداد بلند مدت توسعه بندر چابهار بین ایران و هند در ماه های آینده

ج مرداد 6 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه طبق گفته برخی مقامات وزارت بنادر هند، طرح کلی قرارداد بلند مدت بین ایران و هند برای توسعه ترمینال شهید بهشتی بندر چابهار در ماه میلادی آینده نهایی می شود و این قرارداد احتمالاً در سپتامبر امضا خواهد شد. منبع

همچنین بخوانید: