اولویت خطوط کشتیرانی کانتینری در ابتدای ۲۰۲۱

آلفالاینر اولویت خطوط کشتیرانی کانتینری در ابتدای ۲۰۲۱ را تشریح کرد.

کشتی کانتیرنربر
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، آلفالاینر نوشت: درحالیکه نخستین روز‌های ۲۰۲۱ را سپری می‌کنیم، خطوط کشتیرانی کانتینری با بهره گیری از درآمد ایجاد شده حاصل از رونق بازار نرخ کرایۀ حمل کانتینری، شروع به اقدام نسبت به بازسازی ساختار‌های سرمایۀ خود و سازماندهی دوبارۀ بدهکاری کرده‌اند. در این راستا خطوط کشتیرانی بزرگ اروپا چندین اقدام را برای بهبود ساختار‌های مالی خود در پیش گرفته‌اند و این امر را نسبت به گسترش ظرفیت ناوگان در اولویت خود قرار داده‌اند.

این گزارش ادامه داد: ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار و غیرفعال در ماه ژانویه طبق روال چند ماه گذشته، روند نزولی به خود گرفت.

برآورد‌ها نشان می‌دهد در هجدهم ماه جاری، ناوگان بیکار کشتی‌های کانتینربر که شامل کشتی‌های کانتینری تجاری بیکار به علاوه کشتی‌های در حال تجهیز به اسکرابر در یارد‌ها می‌شود، بر روی رقم ۱۳۶ فروند با مجموع ظرفیت ۵۹۹ هزار و ۶۵۰ TEU ایستاد. رقم مذکور سهم ۲.۵ درصد از کل ناوگان را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این،  تنور بازار چارتری داغ است، به دنبال رشد تقاضا، فعالیت این بازار چشمگیر شده و تعداد زیادی معامله بین مالکان و چارتر‌ها به روی کاغذ آمده است.

شایان ذکراست صف کوتاه شناور‌های آماده به بارگیری مسیر را برای افزایش بیشتر نرخ‌های کرایۀ حمل طی هفته‌های گذشته هموار کرده است. از طرف دیگر انتظار نمی‌رود، تعطیلات سال نوی چینی در اواسط ماه فوریه که به طورسنتی سبب کُندی فعالیت کشتیرانی می‌شود، در سال جاری نیز حجم پایین‌تر تقاضا را به همراه داشته باشد، چرا‌که بسیاری از کارخانجات چینی قرار است کار در طول تعطیلات را جهت پاسخگویی به تقاضای مشتری و انباشته صادرات ادامه دهند.

در یک کلام می‌توان گفت؛ محیط مثبت و رو به رشد، نرخ‌های کرایۀ حمل را در سطح خیلی بالایی در اکثر خطوط تجاری نگاه داشته است. اما با این وجود چشم انداز بازار طی ماه‌های آینده نامشخص و نامعلوم است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امیر دریادار خانزادی با تعدادی از خانواده‌ شهدای شناور کنارک دیدار کرد

ش بهمن 11 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه منبع

همچنین بخوانید: