سنگاپور هم به کمپین آمونیاک سبز پیوست

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سنگاپور هم به کمپین آمونیاک سبز پیوست

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، دولت سنگاپور اعلام کرد: به منظور تامین سوخت دریایی آمونیاکِ سبز همگام با سایر شرکت‌ها، طراحی کشتی‌های تانکر آمونیاک، توسعه مخازن و تامین زیر‌ساخت‌های مربوطه را در اولویت قرار داده است.

“Morten Bo Christiansen” معاون و رئیس دکربونیزاسیون، A.P. مولر – مرسک در این زمینه گفت: در کنار مطالعه به منظور انتخاب متانول یه عنوان سوخت دریایی آمونیاک سبز را نیز  به عنوان سوخت دریایی با هدف سوخت مهم آینده به منظور کربن زدایی انتخا ب. کرده‌ایم و در حال حاضر یک موتور دو‌گانه سوز با سوخت آمونیاک و LNG توسط شرکت‌های تامین موتور کشتی در دست ساخت است.

از سوی دیگر “Chris Ong” مدیر‌عامل شرکت Keppel Offshore & Marine افزود: مسیر‌های مختلفی برای کاهش کربن و انتخاب سوخت دریایی وجود دارد، اما انتخاب بسیاری از خطوط کشتیرانی و صاحبان کشتی آمونیاک سبز است که ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

شایان ذکراست در این کمپین شرکت‌هایی مانند Maersk، Fleet Management Limited، Keppel Offshore & Marine، Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping، Sumitomo Corporation و Yara International ASA حضور دارند.

سفارش ساخت ۱۰ فروند تانکر دو گانه سوز توسط شرکت شِل

در راستای کربن زدایی و انتخاب سوخت دریایی مناسب شرکت شل ۱۰ فروند تانکر را به شرکت DSME  کره جنوبی سفارش داد تا پس از تحویل در سال ۲۰۲۲ بتواند آن‌ها را اجاره دهد.

شرکت شل اعلام کرد: یکی از گزینه‌های سوخت این کشتی‌ها گاز LNG است که انتخاب سوخت دوم نیز در دست بررسی است و احتمال دارد آمونیاک به عنوان سوخت دوم این کشتی‌ها انتخاب شود.

وی گفت: این کشتی‌ها با پیشرفته‌ترین فنّاوری‌ها طراحی شده و کاهش چشمگیر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و مقرون به صرفه بودن آن‌ها کاملاً در قرارداد قید شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری نشست معرفی فرصت ها و چارچوب سرمایه گذاری در حوزه تامین خدمات شناوری NIOC

ش اسفند 23 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه شرکت ملی نفت ایران همایش معرفی فرصت ها و چارچوب سرمایه گذاری در حوزه تامین خدمات شناوری مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران در قالب قراردادهای ساخت، بهره برداری و مالکیت (B.O.O) را برگزار می کند. برگزاری نشست معرفی فرصت ها و چارچوب سرمایه گذاری در […]

همچنین بخوانید: