تولید دو برابری ماهی خاویاری در خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تولید دو برابری ماهی خاویاری در خوزستان

 

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با بیان اینکه در خوزستان، چهار مزرعه ماهیان خاویاری در حال بهره‌برداری است افزود: دو مزرعه جدید پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن ماهی و شش تن خاویار، نیز در حال احداث است که سال ۱۴۰۰ وارد مدار تولید خواهند شد.

وی گفت: امسال تولید خاویار در استان ۲۶۴ کیلوگرم است که نسبت به  سال گذشته حدود هشت درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول افزود: همه خاویار تولیدی خوزستان که از نظر کیفیت بهتر از خاویار شمال است به بازار‌های اروپایی صادر شده است.

ابوعلی افزود: رویکرد اصلی ما رشد و توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان است و در این راستا، احداث مجتمع خاویاری در دزفول، که یکی از مجتمع‌های بزرگ در سطح خاورمیانه است با مساحت کل ۳۴ هکتار و ظرفیت تولید دو هزار تن در دست پیگیری است.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان داشت: یکی‌ از برنامه‌های سازمان شیلات گسترش مزارع کوچک پرورش ماهیان خاویاری است و در این ارتباط مجوز پرورش ماهیان خاویاری در قفس در سد مارون اخذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: خوزستان در زمینه رشد و توسعه پرورش ماهیان خاویاری هنوز اول راه است به همین دلیل دوره تنفس وام‌هایی که تولید کنندگان دریافت می‌کنند، باید افزایش پیدا کند.

ابوعلی احداث مراکز تکثیر بچه ماهیان در خوزستان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد آبزی پروری در استان، این مهم جزء برنامه‌های سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایحه تشکیل دادگاه های دریایی به زودی به تصویب دولت می‌رسد

د اسفند 25 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اولویت این سازمان تا پایان دولت دوازدهم، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های تعهد شده است. به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست سالانه مدیران این سازمان، اظهارداشت: سازمان بنادر در […]

همچنین بخوانید: