اراضی پرورش میگوی گناوه به افراد دارای اهلیت کار واگذار شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو صبح یکشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس شیلات گناوه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی ها» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این نامگذاری در ادامه نامگذاری سنوات اخیر و با توجه به وضعیت و شرایط کشور و با تاکید بیشتر بر موانع زدایی و پشتیبانی از تولید داخل است.

فرماندار گناوه افزود: مسیر توسعه و پیشرفت کشور از تولید منجر به صادرات و سازندگی می‌گذرد و مانع زدایی و پشتیبانی از تولید رسالت و مأموریت اصلی دستگاه‌های اجرایی است.

مهرجو بیان کرد: فرمانده اصلی تولید در کشور بخش خصوصی است که باید دستگاه‌ها راه و مسیر آن را هموار کنند.

وی ادامه داد: همه تلاش‌ها باید در راستای رفع موانع تولید و ایجاد فضای کسب و کار سالم و جذاب برای سرمایه گذاران باشد تا سرمایه گذاران به راحتی مسیر خود را در تولید طی کنند و قادر باشند با تولیدات دیگران رقابت کنند و تولیدات آنها به عنوان محصول صادراتی ضمن رقابت، قابلیت تسخیر بازارها بویژه بازار منطقه‌ای را داشته باشد.

وی تصریح کرد: این مسئولیت بزرگ همه ما در سال ۱۴۰۰ است و همه باید در تحقق آن تلاش کنند.

فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه شهرستان گناوه در تولید محصولات دریایی دارای مزیت‌های فراوانی است گفت: شهرستان گناوه با قریب به ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، سواحل و اراضی گسترده متناسب با شرایط آبزی پروری دارای قابلیت‌ها و مزیت‌های فراوانی در زمینه دریا و اقتصاد دریاپایه است.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه آبزی پروری در شهرستان گناوه گفت: در واگذاری اراضی پرورش آبزی شهرستان باید دقت کافی انجام شود و این اراضی به کسانی که اهلیت کار و ساکن این منطقه هستند واگذار شود.

مهرجو تصریح کرد: اینکه بخش وسیعی از اراضی ملی در اختیار کسانی قرار گیرد که سهم چندانی در اشتغال و تولید ثروت در شهرستان نداشته باشد اهمیت زیادی ندارد و اولویت و برنامه ریزی اصلی در واگذاری‌ها باید به سمت استفاده از سرمایه و منابع شهرستان در این زمینه باشد.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کاهش جدی ذخایر دریایی و آسیب‌هایی به این منابع مواجه هستیم که باید به موازات ایجاد اشتغال پایدار در حوزه آبزی پروری برای مردم در شهرستان، در راستای تقویت ذخایر در خلیج فارس اقدامات عملی با همکاری و همراهی و مشارکت مردم، صیادان و سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شیلات شهرستان باید برنامه مدون و مشخص برای کاهش این آسیب‌ها داشته باشد گفت: اگر مردم به این اعتماد برسند که دستگاه‌های متولی اجرایی و شیلات در راستای منافع مردمی حرکت می‌کند از برنامه‌ها حمایت و همراهی و مشارکت خواهند کرد.

در این آئین از زحمات مهدی ابراهیمی رئیس پیشین شیلات گناوه تقدیر و سهراب ملایی به عنوان سرپرست جدید این اداره معارفه شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آتش، جان ۲ ملوان لنج صیادی خرمشهر را گرفت

ی فروردین 8 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه میلاد منیعات روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یک فروند لنج صیادی شنبه شب در منطقه دریایی ابوسیف ماهشهر در حال صیادی بود که دچار آتش سوزی شد. وی با بیان اینکه ۲ ملوان با نام‌های مصطفی عباسی و محمد عباسی جان خود را […]

همچنین بخوانید: