هواشناسی: روزهای پایانی صید برای فعالیت ماهی‌گیران گلستان خطرناک است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 نوربخش داداشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت تردد قایق‌های صیادی و گردشگری خطرناک است و به دلیل احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به تاسیسات دریایی و قایق های کوچک تفریحی و صدمه به ماهیان در قفس، فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا فصل جاری صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گلستان از ۱۵ مهرماه پارسال شروع شده بود و طبق معمول همه ساله در صورت تمدید نشدن ۱۵ فروردین سال بعد به پایان می رسید اما امسال صیادان گلستانی به خاطر کاهش میزان صید خواستار تمدید زمان صید شدند که به مدت ۱۰ روز مورد موافقت شیلات قرار گرفت.

حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان دایر است و قریب به ۲ هزار فروند قایق نیز در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می‌پردازند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما، رگبارهای پراکنده، بارش نقطه ای باران، پدیده مه و وزش باد شدید از پیامدهای دیگر فعالیت این سامانه ناپایدار در استان است که تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی روز گذشته گرگان با ۱۱ درجه خنک‌ترین و اینچه‌برون با ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رکورد جدید سفارش ساخت ۷۲ کشتی کوچک و بزرگ کانتینری در ماه مارس ۲۰۲۱

ش فروردین 21 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، به نقل از مؤسسه بیمکو در ماه مارس سال جاری میلادی تعداد ۴۵ کشتی کانتینری سایر بزرگ و ۲۷ کشتی کانتینری سایز کوچک سفارش داده شده است و مجموع سفارشات سه ماهه سال ۲۰۲۱ به ۸۱ فروند رسید این میزان سفارشات […]

همچنین بخوانید: